Pupil van de Week Xanthe Slag.

Xanthe Slag zou Pupil van de Week zijn in het weekend dat beheerst werd door de storm. Helaas,  het voetballen werd afgelast en Xanthe moest nog even geduld hebben.
Maar op 1 maart was het dan echt zo ver. Geen storm, frisjes maar wel een zonnetje.

En dat zonnetje straalde net als Xanthe dat deed. Ze kwam vrolijk aan op het Doesgoor, bleef vrolijk bij alles wat haar overkwam en ging vrolijk en blij weer naar huis.
Ze kwam samen met mama, papa en zus Kayleigh, die ook bij Hector voetbalt, in MO15-1.

Xanthe speelt in Hector JO9-2 en is in de achterhoede dan wel op het middenveld te vinden. En dan pikt ze ook zo af en toe een doelpuntje mee. Zoals de dag ervoor, toen haar team met 8-3 won en zij twee keer scoorde! Dat beloofde wat voor het schieten op de keeper van Neede!

Zij is een groot fan van de Oranje Leeuwinnen en Lieke Martens is haar absolute favoriet.
Hobby’s van Xanthe zijn tekenen, buiten spelen en zoals alle kinderen kijkt zij ook wel eens op een scherm(pje).
Xanthe wilde op de foto met Joery Wenderman (want die kent ze goed) en ook nog met Tim Bannink, die ze al eens als gymleraar had meegemaakt. Alleen lukte dat laatste niet vanwege de grote drukte op het veld voor de wedstrijd.

Na de kennismaking met de trainer en elftalleiders op het veld ging Xanthe naar de scheidsrechter, om vervolgens samen met hem de spelers uit de kleedkamers op te halen. Je kon merken dat Xanthe een goede invloed had op alle spelers, want ze kwamen allemaal vrolijk lachend het veld op. Met Xanthe uiteraard voorop.

Ze mocht van de scheidsrechter het 2 euro muntstuk omhoog gooien bij de toss (en nog houden ook!!) en trapte vervolgens af. Daar ging het richting keeper van Neede. Zo ongeveer ter hoogte van de penaltystip schoot ze vervolgens rakelings langs de keeper richting doel. De bal was zo hard en zuiver geschoten dat ze de keeper het nakijken gaf. Prima doelpunt Xanthe!
Natuurlijk daarna nog even in de dug out op de foto met een paar reservespelers.
Helaas bleek zij later de enige Hector speler te zijn geweest die kon scoren tegen die keeper, want Hector verloor de wedstrijd met 0-1.