Publiek dit keer geen winnaar bij JO17-1.

Na het doelpuntenfestival van vorige week, waar toen Hector helaas aan het kortste eind trok, stond er alweer een nieuwe uitwedstrijd op het programma.
Tegenstander was Hoeve Vooruit JO17-1, waarbij de wedstrijd werd gespeeld in het pittoreske St. Isidoriushoeve.
Het team moest het doen zonder Tom en Coen (beiden geblesseerd) en ook Wieger ontbrak (vakantie). Vervangers waren Devin, Kjeld en Kayin, alle drie van JO17-2. Doelstelling was om met 3 punten huiswaarts te keren, maar dat was eerlijk gezegd niet echt te zien in het spelbeeld. Vanaf minuut één grossierde het team in slordigheden. De bal in het team houden was vandaag niet aan hen besteed. Tot twee keer aan toe ging het in het begin bijna fout door onzorgvuldig uittrappen van de keeper. Gelukkig voor Hector werd dit niet afgestraft met tegengoals.
Op de momenten dat Hector iets nauwkeuriger speelde, werden ze ook meteen gevaarlijk.  Bij één van die momenten kon Devin alleen op de goal af, maar de keeper bracht redding na zijn schot. Je hoopt dan dat na zo’n kans dat het spel beter werd, maar het bleef hotsieknotsie voetbal.
Ondanks dat, kwam Hector op de een of andere manier toch weer in de buurt van de goal van Hoeve. Opnieuw was het Devin die tot in de 16 kwam maar toen door een speler van Hoeve werd neergehaald. De scheids gaf een penalty en Raùl was degene die hem nam. Onberispelijke schoot hij de bal in de rechter bovenhoek. Hector stond met 0-1 voor. Het leidde allemaal niet tot beter voetbal helaas.
Hoeve wat tot dan toe eigenlijk ook nog niet heel veel had laten zien, kwam daarna beter in de wedstrijd.  Een enorme kans voor hun ging maar net naast. Hector zou hierdoor gewaarschuwd moeten zijn, maar de nonchalance bleef maar voortgaan en na slecht uitverdedigen kwam Hoeve op een terechte 1-1. Dit was tevens de ruststand.
De 2e helft was jammer genoeg niet veel beter. Die was nog geen 4 minuten oud,  toen Hoeve de 2-1 scoorde.  Wederom slecht uitverdedigen was de aanleiding tot deze goal. Tien minuten later een overtreding van Steven in het strafschopgebied, waardoor ook Hoeve een penalty kreeg.  De speler van Hoeve faalde niet waardoor het 3-1 werd. Die voorsprong was terecht. Hoeve voerde wel de taken uit die het moest doen en Hector niet. Die vergaten nog wel een de basis principes van het voetbal.
Toch kwam er nog een enorme kans voor Hector. Metin gaf een prachtige pass op Nick die op rechts door kon lopen. Hij legde de bal met een mooie voorzet panklaar op Kjeld,  maar die schoot de bal over. Meer kansen kregen ze ook niet om nog wat aan de achterstand te doen en zo stevende de wedstrijd af op een 3-1 nederlaag. Dat werd het uiteindelijk ook.
Totaal onnodig, want hier had toch echt wel meer ingezeten. Een beetje meer inzet en nauwkeurigheid had hierdoor toe kunnen bijdragen.  Helaas mocht het niet zo zijn.