Hector op inzet en karakter naar overwinning op Rietmolen.

Hector heeft goede zaken gedaan in de strijd om bij de onderste plaatsen weg te blijven. Door een belangrijke overwinning hebben de groen-witten zich in de middenmoot  genesteld.
Over de volle 90 minuten was Rietmolen de ploeg met het meeste balbezit. De ploeg speelde niet eens zo slecht, maar wist nagenoeg geen doelrijpe kansen te creëren. Dit was mede te danken aan de tomeloze inzet van Hector. De ploeg van trainer Mark Dijkstra werkte keihard en door vol overgave de duels aan te gaan, kwam qua strijdlust Rietmolen er niet aan te pas.
Grote man aan Hector zijde was Wesley Zwoferink die in de 7e minuut zijn ploeg al op voorsprong zette door met zijn rechterbeen van zo’n metertje of 20 raak te schieten. Met Wesley Zwoferink is gelijk de beste man van het veld genoemd. Als Zwoferink aan de bal kwam gebeurde er wat. Deze onmisbare steunpilaar op het middenveld van Hector tekende ook voor het 2e doelpunt. In de 17e minuut was er miscommunicatie in de achterhoede van Rietmolen door een lange pass van Dennis ter Elst verkeerd te beoordelen. Wederom kon Zwoferink profiteren en via de onderkant van de lat ging de bal in het doel.

In de 2e helft kon Hector de voorsprong makkelijk over de streep trekken. Rietmolen was wel veel meer in balbezit maar de afwerking liet te wensen over zodat de belangrijke overwinning voor Hector niet meer in gevaar  kwam.

Aanstaande zondag speelt Hector een zware uitwedstrijd tegen Diepenheim, de tegenstander die een geweldige seizoen doormaakt. Aanvang van die wedstrijd is om 14.00 uur.

Foto’s: Goorsnieuws.