Matige derby Twenthe-Hector eindigt onbeslist.

Onder slechte weersomstandigheden kon het talrijke publiek niet warm worden van een in ere herstelde Goorse derby. Twenthe was in de eerste helft de ploeg met het meeste balbezit maar Hector was in de beginfase tot 2 maal toe het dichtst bij een doelpunt. Twee maal werd uit een scrimmage voor het doel,  ontstaan door hoekschoppen, de paal en lat geraakt.

Toch was het eerste doelpunt voor Twenthe. In de 32e minuut schoot Stijn Jeurlink uit een rebound de bal in het Hector doel. De ruststand was dus 1-0 en trainer Mark Dijkstra wisselde Dennis ter Elst voor Unal Kel om zo meer stootkracht in de voorhoede te creëren.

Na de rust was in het eerste kwartier Twenthe nog steeds de betere ploeg maar Hector begon ook steeds aanvallender te voetballen en met name de laatste 20 minuten kon Hector zijn tegenstander onder druk houden. Dit resulteerde in de 80e minuut in de gelijkmaker. Joery Wenderman schoot de bal van zo’n 20 meter in het doel. De bal veranderde nog iets van richting en de doelman van Twente was gepasseerd.
Na die 1-1 kregen zowel Twente als Hector nog kansen op de winnende treffer, maar dat zou voor beide ploegen teveel van het goede zijn geweest.

Na afloop was er in de Twente kantine echter nog genoeg om na te praten en dit gebeurde alles in een gemoedelijke sfeer. Het niveau van die gesprekken zal ongetwijfeld hoger zijn geweest dan dat wat de voetballers aan voetbalcapaciteiten  op het veld lieten zien.

Aanstaande zondag speelt Hector de laatste wedstrijd voor de winterstop. FC Eibergen zal dan in een uitwedstrijd de tegenstander zijn. Zoals altijd zal ook die wedstrijd om 14.00 uur aanvangen.