Hector pakt op de valreep 3 kostbare punten.

In een gelijkopgaande wedstrijd waren er in de beginfase kansen voor beide ploegen. Hoewel Buurse het meeste balbezit had, was het Hector dat op een 1-0 voorsprong kwam. Een Buurse verdediger maakte op een ietwat ongelukkige wijze hands binnen de 16 meter. De voortreffelijk leidende scheidsrechter Van Laar kon niet anders dan een strafschop toekennen aan Hector.
Het schot van Wesley Zwoferink werd gepareerd door de Buurse doelman maar kwam precies weer terug voor de sterke linkervoet van Zwoferink en nu was het presentje wel aan hem besteed.

Tijdens de rust werd de overigens niet slecht spelende Tim Bannink gewisseld voor Unal Kel en door deze wissel werd het in de voorhoede direct een stuk gevaarlijker. Unal Kel was bij meerdere mooie aanvallen betrokken maar tegen de verhoudingen in werd er 2 keer gescoord aan de andere kant. Buurse was sterk op de counter en daardoor stond er in een mum van tijd 1-2 op het scorebord.

Hector vocht zich echter terug in de wedstrijd en dit resulteerde in een prachtig doelpunt van wederom Wesley Zwoferink. Joery Wenderman legde aan voor een hoekschop en zag Wesley Zwoferink op zo’n 20 meter van de goal vrij staan. Wenderman legde de bal keurig af en Zwoferink haalde verwoestend uit. Werkelijk één van de mooiste doelpunten uit de carrière van Wesley Zwoferink.
Na die 2-2 bleef Hector aanvallen en kansen creëren. Zo waren Sjoerd Koster en Joery Wenderman dicht bij de winnende treffer. In de 85e minuut kwam dan toch nog de beloning voor het harde werken. Een voorzet van Christian Jimenez vanaf de achterlijn werd slecht verwerkt door de Buurse verdediging en uiteindelijk werd de bal door een eigen verdediger het doel in gewerkt. Hector ging dus met 3-2 overwinning van het veld af en is door deze 3 punten beland in de middenmoot van de 4e klasse B.

Wie al de doelpunten nog eens in bewegende beelden wil zien: natuurlijk was Tonnie Mengerink aanwezig om alles op video vast te leggen. Kijk dan op https://www.facebook.com/hectorgoals/videos/534957747059497/

Aanstaande zondag wederom een belangrijke wedstrijd. Want dan is in een uitwedstrijd vv Twente de tegenstander.

Een onvervalste Hofderby dus. Aanvang 14.00 uur