Hector JO17-2 handhaaft zich in de top 3.

Het team van trainer-coach Donald ten Zijthoff (nummer 3 op de ranglijst) moest vandaag aantreden tegen laagvlieger Markelo JO17-3. Dus lag een goed resultaat voor de hand.
Het team kampt dit seizoen met een personeelstekort. Omdat een drietal spelers om verschillende redenen is gestopt met voetballen, moet wekelijks een beroep worden gedaan op spelers uit andere teams. Spelers die al vaak een wedstrijd achter de rug hebben, dus ook al de nodige inspanning hebben geleverd. Maar complimenten voor hen dat ze toch willen meespelen in
JO17-2.
Daarom was het prettig dat Sam vandaag weer terug was in het team. Daar stond tegenover dat Kjeld geblesseerd was. Maar met Coen, Chris en Metin er bij, was er toch een volledig team op de been te brengen.

Hector was weliswaar iets beter dan Markelo in de eerste helft, echt overtuigend was het nog niet. De achterhoede met de betrouwbare keeper Kayin, Justin en Wesley als backs en Thijs en Metin in het centrum, kende weinig problemen met de zwart witten uit Markelo. Maar het middenveld bestaande uit Bram, Niek en Sam zag aanvankelijk geen kans om de voorhoede op de juiste manier te bedienen. Jeroen, Devin en Chris kwamen zodoende nog niet vaak op een gevaarlijke positie voor het doel.
Toch kwam Hector in de zesde minuut al op 1-0 toen een lange pass van Bram bij Niek terecht kwam en laatstgenoemde de bal rustig onder controle nam en raak schoot.

Vervolgens gebeurde er eigenlijk een half uur niet veel spectaculairs. Maar toen kreeg Devin de bal aangespeeld aan de rechter zijkant. Hij rommelde zich zo’n beetje door de verdediging van Markelo, kwam aan de zijkant van het strafschopgebied op de achterlijn terecht en besloot te schieten. Tot ieders verbazing verdween de bal vervolgens in de verre hoek achter de keeper! Met 2-0 brak de rust aan.

In de tweede helft begon Markelo goed en scoorde in de zesde minuut uit een fraaie aanval de 2-1. Dat was kennelijk precies wat Hector nodig had, zo’n tegendoelpunt. Want vanaf dat moment werden de groen witten veel sterker dan de buren uit Markelo en liepen in goed tien minuten uit naar 5-1! Met name het middenveld was Markelo volkomen de baas.
Eerst was er een kopie van het eerste doelpunt, pass Bram op Niek en de 3-1 was een feit. Vervolgens ging Niek alleen op pad, liet een aantal verdedigers zijn hielen zien en scoorde beheerst de 4-1. Een paar minuten later deed hij hetzelfde, maar werd gehaakt in het strafschopgebied. Penalty dus. Niek nam deze zelf maar stuitte op de Markelo keeper. De bal kwam aan de buitenkant van de goal terecht, werd door Niek weer voor de goal geplaatst en vervolgens door een Markelo speler in eigen doel gewerkt.

Daarmee was de wedstrijd gespeeld. In de laatste 20 minuten waren er nog twee hoogtepunten te zien voor de talrijke toeschouwers bij deze Hofderby. Een fraaie pass van Chris werd door Coen met het puntje van zijn teen verlengd en rolde in de goal naar de 6-1.
Het sluitstuk kwam van wie anders dan Niek. Een schot van Devin werd geblokt door de verdediging van Markelo en Niek was er als de kippen bij om met zijn vierde doelpunt de 7-1 te scoren.

Door dit resultaat klom Hector JO17-2 op naar de tweede plaats in de poule. Aanstaande zaterdag wacht de zware uitwedstrijd tegen Excelsior JO17-6, een team dat met slechts twee punten minder op de vierde plaats staat.