Hector JO17-1 blijft winnen!

De vierde wedstrijd van het seizoen werd thuis gespeeld tegen VV Holten JO17-1. Een lastige tegenstander met fysiek sterke spelers in het team. Hector had de drie voorgaande wedstrijden gewonnen en het zou natuurlijk geweldig zijn als ze dat voort konden zetten. Het zou een wedstrijd worden met veel strijd, dat was vanaf het begin wel duidelijk.

Na nog geen paar minuten gespeeld te hebben was het Holten dat op een 0-1 voorsprong kwam. In een 1 op 1 situatie werd keeper Coen gepasseerd. Het ging daarna een tijd gelijk op, totdat na een hele mooie combinatie tussen Kars en Julian de laatste in het strafschopgebied werd onderuitgeschoffeld. De scheids twijfelde niet en legde de bal op de stip.

Silas was degene die de penalty nam. Hij was dan misschien niet helemaal top ingeschoten, maar verdween via de keeper toch in de goal. De 1-1 gaf de juiste verhoudingen op dat moment weer. Het bleef op en neer gaan. Het voetbal was misschien niet altijd even goed, maar de werklust van beide teams was heel groot, waardoor het toch mooi was om naar te kijken.

Tien minuten voor de rust kreeg Holten een strafschop na een handsbal van Hector in het strafschop gebied. Ook hier was geen enkele twijfel over. Hij werd genomen en op een prachtige wijze hield keeper Coen de bal tegen. Altijd lekker voor een keeper maar ook voor het team, want zo bleef het dus gelijk.

Na de rust geen veranderingen in het spelbeeld. Hard werken, veel strijd, soms rommelig en bij vlagen weer heel goed. Vanuit het niets kwam een bal voor de goal bij een speler van Holten die meteen schoot en ook raak schoot. Hector stond dus weer achter.
Het was slechts 3 minuten later toen Hector weer op gelijke hoogte kwam. In een goede fase van Hector speelde Wieger de bal op Silas, die speelde vervolgens Raùl in via een prachtige steekpass. Raùl ging alleen op de goal af en faalde niet.

Het bleef een hele tijd 2-2. Er was op dat moment geen bovenliggende partij, dus het was lastig te voorspellen hoe dit af zou lopen. Al kreeg Raùl nog wel een beste kans die hij helaas niet wist te verzilveren.
Op een minuut of 8 voor het einde werd een bal door Niek diep gespeeld. Het leek of de bal een prooi voor de keeper zou worden, maar Chris zette door en via de kluts kon hij de bal meenemen. De keeper was op dat moment al gepasseerd en met links schoot hij de bal in het doel. Veel protesten van Holten vanwege een vermeende handsbal, maar de goal telde.
In de laatste fase zette Holten alles op alles om op gelijke hoogte te komen, maar het mocht niet baten. Sterker nog, het werd zelfs nog 4-2.
Metin was de man die hem maakte. In een wat warrig moment kreeg hij de bal via Thijmen voor zijn voeten en schoot meteen. Hij krulde de bal op een hele mooie manier over de keeper heen. Het was ook meteen afgelopen daarna en de vierde overwinning kon worden genoteerd.
Het was een harde wedstrijd met veel inzet en strijd van beide teams. Mooi als je ook in dit soort wedstrijden 3 punten kunt pakken.

Volgende week uit tegen GFC waar het team vol vertrouwen naar toe kan werken.