Hector JO17-1 zet goede reeks voort.

De competitiestart is voor Hector JO17-1 goed begonnen. De 1e twee wedstrijden werden beide gewonnen met bij vlagen mooi voetbal. Zaterdag kwam Lochem JO17-2 op bezoek voor de 3e competitiewedstrijd van het seizoen.
Met het eigen team, zonder aanvullingen van spelers uit een ander team, ging de wedstrijd van start.
En die begon nogal stroef. Het spelbeeld was rommelig en er werd van beide kanten veel balverlies geleden. Lochem speelde stug en Hector had daar moeite mee. Het speelde te gehaast en onnauwkeurig en maakte daardoor veel fouten. Gelukkig ging het na deze mindere fase die ongeveer een kwartiertje duurde een stuk beter.
Er kwamen 2 kansen vlak achter elkaar voor Hector, waarbij beide keren vanaf rechts de bal werd voorgegeven, maar helaas net niet konden worden binnengetikt.

Lochem dat tot dan toe niet in de buurt van de Hector goal is geweest, waagde na een half uurtje spelen maar eens een schot op goal. In eerste instantie werd deze door Coen gekeerd. Helaas had hij de bal niet klemvast en in de kluts die daarop volgde verdween de bal totaal onverwacht achter hem in de goal. Een beetje ongelukkig kwam Hector dus op een 0-1 achterstand.
Hector ging daarna op zoek naar de gelijkmaker. En die kwam er ook 10 minuten later. Via een hoekschop kwam de bal voor de voeten van Nick die zich niet bedacht en uithaalde.
Met deze 1-1 stand gingen de teams de kleedkamers in.

Na rust wilde Hector meer. Het bleef lastig voetballen tegen het stug spelende Lochem, maar Hector was geduldig en ging niet mee in het spel van de tegenstander. Het probeerde rustig op te bouwen en te combineren. Dit werd beloond na bijna een half uur voetbal door een mooie goal van Silas. Nog geen twee minuten later een mooie actie op rechts van een goed spelende Raul. Hij passeerde knap zijn tegenstander en kon de bal panklaar voor geven op Silas die alweer zijn 2e goal binnen kon schieten.
In de laatste 10 minuten kreeg Raul nog twee hele grote kansen om de score verder uit te breiden, maar schoot beide keren helaas net naast. De wedstrijd kwam ten einde en de 3e overwinning op rij was een feit. En dat is wel lekker.

De competitie is nog jong, maar deze 9 punten pakken ze hun in ieder geval niet meer af. Het team laat in ieder geval zien dat ze goed mee kunnen komen in de 2e klasse.
Volgende week komt Daarle op bezoek bij Hector. Tot dan.