Hector JO17-1 pakt 2e overwinning op rij.

Na de mooie driepunter van vorige week, wachtte nu thuis DETO JO17-2 als tegenstander. Een tegenstander waar nog niets over te zeggen viel, want dit was pas hun eerste wedstrijd.

De wedstrijd ging van start met het voltallige team met als extra aanvulling Niek Nijman van JO17-2, die alleen de eerste helft mee zou doen (hij moest later met zijn eigen team om 16:15 uur een uitwedstrijd spelen tegen WVV).

Het werd al vrij snel duidelijk dat Hector de bovenliggende partij was. Er kwamen talrijke kansen die helaas tot dan toe niet werden benut. Totdat Silas (Kola, met een K) in de 18e minuut diep werd gestuurd door Steven (Brillie) en beheerst kon scoren. De voorsprong was een feit en verdiend gezien het spelbeeld tot dan toe.

Maar helaas binnen de minuut werd het alweer 1-1 door een van de spaarzame aanvallen die DETO liet zien. Een kleine domper omdat DETO er tot dan toe eigenlijk niet aan te pas kwam.
Maar goed, de ruggen rechten en weer door. Dat deden ze gelukkig en de kansen kwamen weer voor Hector. Op rechts werd Chris weggestuurd, die volgens de grensrechter buitenspel stond, maar dit werd niet overgenomen door de scheids, waardoor het spel door mocht gaan. Chris passeerde de keeper en maakte de 2-1. Ondanks de vele protesten van spelers van DETO en vanaf de kant, werd de goal toch goedgekeurd, waardoor de voorsprong een feit was. Vlak voor het einde van de eerste helft was het Silas die voor de 3-1 tekende. Met een mooie lob verschalkte hij de keeper van DETO. Dit was tevens de ruststand.

De tweede helft gaf het zelfde spelbeeld. Het was Hector dat in de aanval was en DETO dat niet anders kon dan verdedigen en zorgen dat hun achterstand niet te groot werd. Helaas voor DETO en gelukkig voor Hector was dat wel het geval. Het was Nick die na 10 minuten gespeeld te hebben in de 2e helft de 4-1 binnenschoot na een mooie aanval. Niet veel later een afvallende bal buiten de 16, die voor de voeten kwam van Chris en deze schoot verwoestend binnen . Vol op de pantoffel zeg maar en de stand was toen al liefst 5-1 voor Hector.

Het was nog niet gedaan met scoren want ook de 6-1 kwam wat later. Het was Silas (Kola) die na een slim passje van Kars  met een mooie lob alweer zijn 3e goal van de dag maakte. Een hattrick dus. Vlak voor het einde scoorde Hector zelfs nog de 7-1. Het was Chris die hem maakte en dus ook hij kwam tot een hattrick. Hij scoorde met een lob zijn 3e goal van die dag.

(Het team leek vandaag iets met lobs te hebben). 7-1 was tevens de eindstand wat gezien het wedstrijdverloop een terechte uitslag was.

Hector doet dus goede zaken wat betreft de ranglijst en het vertrouwen dat het team hierdoor heeft gekregen. Vol goede moed naar de volgende wedstrijd!