Het Doesgoor ontvangt € 5.000,- van Menzisfonds.

De afgelopen weken konden de leden van Menzis stemmen op diverse sociale initiatieven. Eén van deze initiatieven was het beweegpark voor jong en oud bij het Doesgoor.
Met veel trots kan Wijkvoorziening het Doesgoor melden dat zij een bedrag van € 5.000,- hebben ontvangen van Menzis voor de realisatie van het beweegpark. Bedankt voor het stemmen allemaal!
Dit beweegpark zal in de toekomst aangelegd worden op het grasveld meteen rechts bij de ingang van het sportpark. Naast spelen kunnen er diverse oefeningen verricht worden op het gebied van stabiliteit, coördinatie en lenigheid. Alle organisaties op het Doesgoor zullen er gebruik van kunnen maken zoals SV Hector, KV Phenix, Kinderopvang Hof van Twente, Ouderenvereniging Goor, Fysiotherapie & Fysiofitness Smit en Wijkvoorziening ’t Doesgoor.

Bij de invulling kan bijvoorbeeld gedacht worden aan sprongbokken, een groot (duikel)rek waarin geklommen kan worden of oefeningen aan gedaan kunnen worden en loopladders in het kunstgras.

Met dit beweegpark kunnen verschillende wijkbewoners in beweging gebracht worden.

• Kinderen kunnen er spelen en een eigen invulling geven aan sport & spel. Maar ook als bijvoorbeeld het broertje, zusje, vriendje of vriendinnetje moet sporten, kunnen kinderen er spelen.
  • Het kan gebruikt worden voor verschillende sporten. Door de opzet kan het gebruikt worden in trainingsprogramma’s van alle niveaus en sporten.
  • Het beweegpark is niet alleen geschikt voor preventie, ook voor revalidatie leent het zich perfect!
  • Ouderen kunnen hier bijvoorbeeld eigen mobiliteit onderhouden, er kan valpreventie opgezet worden en het is een moment om samen te komen.