Groot veldonderhoud op het Doesgoor.

Afgelopen zaterdag voetbalden er tijdens het Henk Nijenhuis toernooi nog honderden jeugdspelers op de groene velden van het Doesgoor, sinds vandaag kan dat niet meer.

De firma Gildebor is begonnen met het groot onderhoud van de grasvelden. De bovenste laag wordt er afgeschraapt, daarna weer aangevuld met zand en vervolgens wordt er ingezaaid. Zodat er in augustus, als het nieuwe seizoen begint, weer een perfecte grasmat ligt.

Om dat schrapen te kunnen uitvoeren, moeten uiteraard de doelen van het veld worden verwijderd. En daar is natuurlijk de Club van Zelfwerkzaamheid voor. Met de nodige mankracht werden de doelen uit het veld gehaald en veilig neergezet.

Inmiddels is door diezelfde actieve club over alle reclameborden op veld 1 een groen zeil getrokken. Dat zeil voorkomt dat bij het sproeien van het veld door het ijzerhoudende grondwater de reclameborden bruin uitslaan. En dat scheelt weer een boel poetswerk als het nieuwe seizoen begint! Want onze sponsoren willen uiteraard goed zichtbaar zijn bij wedstrijden van Hector 1.