Hector JO8-1 winnaar districtsbeker!!

Vandaag was het de dag, de lang verwachte dag voor Hector JO8-1, de dag waarop we al maanden wachtten. De finale van de KNVB beker tegen Bornerbroek.

De weg was lang voor de groen witte toppers. In de poule fase moesten ze het opnemen tegen GFC, Twenthe en Enter. Al deze wedstrijden werden winnend afgesloten.
In de achtste finale werd Bentelo eenvoudig opzij gezet.
In de kwartfinale moesten ze het opnemen tegen de Tubanters, ook deze wedstrijd werd winnend afgesloten.
De halve finale was een zeer spannende wedstrijd tegen WWNA, ook deze wedstrijd was gigantisch spannend maar het geluk en het betere voetbal was aan de kant van Hector.

En dan vandaag de dag, gespannen koppies aan Hector zijde toen we aankwamen op het sportcomplex van Markelo.
Het begin begon spectaculair met een Pyro show aan Hector zijde.
De eerste 10 minuten waren de zenuwen Hector de baas. Het spel was chaotisch en rommelig. Mede daardoor kwam Bornerbroek op voorsprong. In de 10 minuten break werd er aangeven meer pit erin te gooien.

Direct na de 10 minuten break kreeg Daan de bal aan de zijkant en ramde die bal strak in de goal 1-1. De 2e helft kwam Bornerbroek met een prachtige goal op voorsprong 1-2.
Toen even later de keeper van Bornerbroek probeerde de bal uit te schieten werd deze onderschept door Ties en deze schoot prachtig raak 2-2.
Het spel golfde op en neer en de vele toeschouwers hadden in de gaten dat dit nog wel eens een verschrikkelijk spannende pot kon gaan worden.
Zes minuten voor tijd komt de bal via de kluts voor de voeten van Ties, die schiet de bal via een tegenstander de goal in 3-2. Voor de eerste keer stond Hector op voorsprong! Een corner genomen door Ties wordt goed voorgezet en deze wordt prachtig binnen gekopt door Gyvano 4-2.
Bornerbroek zet aan en probeert te scoren, maar de geweldig spelende verdedigers houden dit tegen. Met geluk maakt Bornerbroek dan toch nog onverwacht de 4-3.

Alleen dit doelpunt valt  te laat, de scheidsrechter fluit af en zorgt ervoor dat de juichende spelers elkaar in de armen vallen en de bekerwinst vieren!
Heerlijk resultaat, dik en dik verdiend.

Een geweldig teamprestatie dit seizoen
-Kampioen najaars competitie
– Winnaar zaalvoetbaltoernooi