Hector JO8-2 is weer kampioen!

De kampioenswedstrijd voor Hector JO8-2 was een uitwedstrijd. Tegen GFC, dus ook nog een derby en een moeilijke tegenstander. Maar wij gingen maar voor één ding die kant op en dat was  natuurlijk om kampioen te worden.

Uiteraard eerst de warming up en de opstelling bespreken. Nathan keeper, Jeyson en Sadin achterin, Bente en Liza middenveld, en voorin Gyvano en Mohammad.
De wedstrijd was begonnen. Het ging mooi gelijk op. Na 3 minuten voetballen speelde een speler van GFC de bal over de zijlijn, onze spelers wilden de bal uit nemen maar de scheidsrechter besloot de bal aan GFC te geven. En omdat wij dachten dat de bal voor ons was, dribbelde GFC snel de bal in en schoot raak, 1-0. Uiteraard gaven wij aan dat de bal eigenlijk voor ons was, maar het doelpunt telde.
Maar goed, wij kwamen om kampioen te worden dus het gas erop. En al heel snel ging het de andere kant op. De verdediging van ons stond als een blok dankzij Jeyson,  Sadin en Bente. Geen bal kwam er meer langs, en hierdoor konden Liza, Gyvano en Mohammad VOL in de aanval. Al snel werden de 1-1, 1-2 en de 1-3 gemaakt, nog voor de time-out. Doelpunten maker was Mohammad.
Na de time-out scoorde Gyvano de 1-4 en de 1-5. Vervolgens ging GFC steeds beter spelen en zij scoorden de 2-5. Nathan kon er net niet bij.
Leider Brandy besloot snel dat Gyvano de aftrap ging nemen, die speelde direct naar Mohammad en deze schoot meteen raak van afstand! Hoppa 2-6 voor Hector!

Na rust werd GFC beter, ze kwamen zelfs terug tot 5-6, maar dankzij onze sterke verdediging en de briljante reddingen van keeper Nathan kwam er geen gelijkmaker.

Het verlossende eindsignaal klonk en met die 5-6 eindstand waren we kampioen! Dolle vreugde op en rond het veld! En wat smaakte die patat lekker bij terugkomst in de Hector kantine.

Trainer Brandy en leider Edwin zijn vol trots om dit team te mogen leiden. En wat hebben ze een geweldig seizoen gehad met hun toppers!
Kampioen in de najaarscompetitie, kampioen bij het zaalvoetbal en nu weer kampioen.

Ook Hector is trots op deze toppers en als het zo doorgaat, wacht er nog een mooie toekomst voor deze spelers. Misschien niet allemaal meer in hetzelfde team, maar de ware klasse komt altijd boven drijven!