Ruime overwinning voor goed spelend Hector.

In de eerste 30 minuten van de wedstrijd van Hector tegen De Gazelle waren er weinig kansen te noteren. Wel waren er een paar grove overtredingen van Gazelle spelers op de ledematen van hun tegenstander (met name Tim Bannink werd daar het slachtoffer van) maar kaarten bleven uit.

Vlak voor rust viel het openingsdoelpunt. Wesley Zwoferink verzilverde een penalty die hij zelf versierde. Vijf minuten daarna viel ook de 2e treffer. Joery Wenderman legde een vrije trap perfect op het hoofd van Cristian Jimenez en die kopte prachtig raak.
Na die 2-0 kwamen de Deventenaren wat beter in de wedstrijd en er kwamen kansen maar doelman Daniel Kolbe is ook dit seizoen weer de uitermate betrouwbare doelman.

Vlak na de rust was het opnieuw Wesley Zwoferink die de boel op slot gooide door zijn 2e penalty te verzilveren en de stand op 3-0 te zetten. De Gazelle kwam daarna in een goede fase en zette de stand op 3-1. Maar dit slotoffensief kwam voor de Deventenaren te laat.
Uit een van de laatste aanvallen werd een messcherpe counter geplaatst door Hector en Arno Katera scoorde nog de 4-1 op aangeven van de sterk spelende Wesley Zwoferink.

Er zijn nu nog 2 wedstrijden te gaan en aanstaande zondag moet Hector op bezoek bij ABS in Bathmen. Die wedstrijd begint om 14.00 uur.