Pupil van de Week Nathan van den Berg.

Hij had maar één minuut nodig om van huis naar het Doesgoor te komen, dus was Nathan van den Berg uiteraard mooi op tijd aanwezig voor zijn belangrijke zondagmiddag. Hij was immers Pupil van de Week bij de wedstrijd van Hector tegen De Gazelle. Hij kwam samen met mama en papa.

Nathan was tot voor kort keeper in Hector JO8-2, maar omdat hij niet veel te doen kreeg (het team wint vrijwel alle wedstrijden) wilde hij toch liever gaan voetballen. Begrijpelijk en voor iemand met zo’n trap in de benen is natuurlijk altijd plaats op het veld. Nathan is nu meestal verdediger, maar uiteraard gaat hij af en toe mee naar voren. Gescoord heeft hij nog niet, maar daar zou die zondagmiddag verandering in komen!

Zijn hobby’s zijn, naast voetbal spelen en voetbal kijken, hutten bouwen met zijn vriendjes en dan survivallen. Bij slecht weer speelt Nathan graag spelletjes.

Zijn favoriete voetbalclubs zijn FC Twente en Ajax (wel een bijzondere combinatie Nathan..) en Nathan heeft niet één favoriete voetballer, maar een heleboel! Oftewel al zijn teamgenootjes uit Hector JO8-2. Een aantal daarvan was ook aanwezig en die wilden uiteraard samen met hem op de foto. Oh ja, ook Ronaldo is nog een klein beetje zijn favoriet.

Nathan wilde verder op de foto met Hector keeper Daniël Kolbe en met zijn buurjongen Jarno Derking. Dat kon uiteraard. En als een soort van eerbetoon (vanwege zijn laatste reservebeurt bij Hector 1) mocht ook reservekeeper Menno Toren met Nathan op de foto

Tegen trainer Mark Dijkstra kon Nathan vol trots vertellen dat hij de dag ervoor met 5-2 had gewonnen.

Samen met de scheidsrechter en de spelers kwam Nathan het veld op. Het was best wel jammer dat Nathan van die scheidsrechter de bal niet mocht vasthouden en op de middenstip leggen. Of helpen bij de toss. Maar afijn, het mocht uiteindelijk de pret voor Nathan niet drukken.
Spelers handen geven en succes wensen, Nathan deed het geroutineerd.

Hij nam de aftrap en ging toen als een speer met de bal richting keeper van De Gazelle. Die kreeg me vervolgens toch een panna van jewelste te verwerken, niet te gering. Prima doelpunt Nathan!

Kennelijk was die keeper zo van slag door deze fraaie goal van Nathan, dat hij die middag nog vier keer moest vissen. Hector won met 4-1.