Hector JO14-1: missie volbracht!

We zagen het als een missie voor het team: de drie wedstrijden tegen tegenstanders die binnen ons bereik lagen te winnen. Want we wilden hoe dan ook het puntverlies tegen hen uit de eerste competitiehelft goedmaken. En zo werden Excelsior’31 JO14-1 en Sp. Lochem JO14-1 al aan de zegekar gebonden. Vandaag moest Barbaros het derde slachtoffer worden.

Dat gebeurde met de vaste bezetting van 13 jongens, maar in de opstelling was hier en daar wat veranderd. Uiteindelijk moet je ook niet vastroesten op één plek, maar je moet op meerdere plaatsen inzetbaar zijn.
Met voortreffelijk voetbal, mooie individuele acties maar vooral veel combinatiespel kreeg Barbaros met name in de eerste helft geen been aan de trapper. Bij rust stond het 3-0, waarbij alle drie doelpunten ontstonden door combinaties.
De 1-0 kwam voort uit een pass van Tygo (vandaag onze mid mid) op gelegenheidsspits Kars, die vervolgens Luuk aan het werk zette. Bekwaam werd er afgerond.

De 2-0 was een goede doorkopbal van Kars op Julian die simpel de 2-0 liet aantekenen. En de 3-0 was eveneens een beauty. Kars werd diep gestuurd op rechts, zette voor en Sem (vandaag links op het middenveld) rondde bekwaam af.
Maar ook de achterhoede en middenveld speelden een sterke pot voetbal. Timo laat steeds meer zien een echte laatste man te zijn, inspelen als het kan maar opruimen waar het nodig is. De backs Levi en Justin lieten hun tegenstanders weinig ruimte en op het middenveld liepen Jip, Yual en Julian de longen uit hun lijf, aldus de tegenstanders weinig mogelijkheden biedend.
Stef, de alleskunner, nam in het laatste kwartier de plek van Timo als laatste man over en deed dat zoals verwacht: zeer degelijk.

In de tweede helft was Barbaros “optisch sterker” maar echte kansen kregen ze nauwelijks. En ach, wat dan nog. Met Coen in de goal sta je sterk. Erg sterk!
Hector zag in die tweede helft nog kans één keer te scoren: een heerlijke lange dieptepass van Julian op Kars werd door de laatste op waarde geschat en via de paal binnengeschoten.

Met die 4-0 overwinning hebben we zoals gezegd onze missie volbracht. Voorlopig zijn we opgeschoven van plaats 6 naar plaats 4.
Ons resten nog de wedstrijden tegen de beide koplopers AZSV en Longa. We gaan dus een belangrijke rol spelen in het kampioenschap en zullen het die beide teams knap lastig maken. Misschien gaan we onze missie wel uitbreiden naar 5 wedstrijden…..