Hector speelt zich veilig door knappe uitoverwinning op DAVO.

Hector heeft een knappe uit overwinning behaald op DAVO en is nu de laatste 3 wedstrijden gevrijwaard van degradatiezorgen.
Daar zag het in de eerste helft nog niet naar uit. In de beginfase waren er kansjes voor de Deventenaren en de thuisploeg maakte het de gasten bijzonder moeilijk. De openingsgoal viel ook nog op een ongelukkig moment, namelijk vlak voor rust in de 45e minuut door een doelpunt van Gino Nater.

Na de rust nam Hector steeds meer het initiatief en kreeg het een aantal goede kansen. De 1-1 van Unal Kel was dan ook verdiend gezien het spelbeeld op dat moment.
Hector dicteerde het spel en de 2 wissels van Mark Dijkstra pakten ook nog eens goed uit. De jeugdige Arno Katera viel in en hij is met zijn snelheid een gevaarlijk wapen. Er ging veel dreiging van hem uit.
De eveneens ingevallen Joery Wenderman bediende hem een paar keer op maat en Arno Katera werd door twee keer te scoren de matchwinnaar voor de ploeg van Mark Dijkstra.
Aanstaande zondag 12 mei speelt Hector een thuiswedstrijd tegen de Gazelle eveneens uit Deventer. De aanvang van de wedstrijd is om 14.00 uur.

Pupil van de Week is bij die wedstrijd Nathan van den Berg uit Hector JO8-2.

Foto’s: Goorsnieuws