Hennie Rouwhof staat niet langer tussen de palen.

Na een glansrijke carrière van zo’n 65 jaar heeft Hennie Rouwhof onlangs zijn voetbalschoenen (en zijn keepershandschoenen) aan de wilgen naast het Hector veld gehangen.

Hennie is op en top groen wit, maar toch heeft hij ooit bij GFC gespeeld. Okay, het was maar twee weken, maar toch…..
Ruim 15 jaar heeft Hennie in het eerste van Hector gekeept (in 1969 kampioen geworden met Hector in Haarle), daarna is hij overgestapt naar de veteranen. Waar hij 29 jaar heeft gevoetbald en ook de nodige kampioenschappen heeft meegemaakt. Ook in het zaalvoetbal stond hij zijn mannetje, ruim 25 jaar keepte hij daar op zaterdagmiddag in een vriendenteam. De laatste jaren van zijn roemruchte carrière was Hennie stand in voor de keepers bij het 7 tegen 7 voetbal van Hector.

In zijn gloriejaren (eigenlijk had hij 65 gloriejaren) stond Hennie bekend als een indrukwekkende keeper. En inderdaad, bij de aanblik van zo’n postuur en zulke grote handen liep het menig tegenstander dun door de broek. Zijn bijnaam destijds was “der Radi”, genaamd naar de legendarische Duitse keeper Peter Radenkovic.

Ondanks de vele, vele wedstrijden die Hennie heeft gekeept, was hij toch altijd gespannen vóór een wedstrijd. En dat betekende voor hem een bezoek aan de WC, die destijds nog in de kleedkamers aanwezig was. Dat werd niet door iedereen gewaardeerd en zo zag je vaak dat de veteranen de kleedkamer uit vluchtten en zich buiten de kleedkamers aan het omkleden waren……
Het gerucht ging overigens dat de heerlijke goulash soep van zijn vrouw Tiny daar mede schuld aan was.

Dit was trouwens ook de belangrijkste reden om bij de verbouwing van de Hector kleedkamers de toiletten buiten de kleedkamers te plaatsen. Onder het motto: opgerot met Hennie op de pot!
Het zal door het bovenstaande inmiddels duidelijk geworden zijn waarom Hennie bij zijn afscheid werd opgehaald op een platte wagen waarop een toiletpot was gemonteerd!

Hennie kan zich nu volop werpen op zijn hobby’s: vrijwilliger bij Hector, het tuinieren en niet te vergeten zijn loopbaan als broodkaarter: op diverse locaties vertoont hij wekelijks zijn kruisjas en klaverjas kunsten.

Hennie: namens Hector bedankt voor al die jaren tussen de palen.