Pupil van de Week Zoey Lynn Slaghuis.

Wat een dag was het voor Zoey Lynn Slaghuis. Want je zult maar Pupil van de Week zijn bij de zoals altijd drukst bezochte wedstrijd van het seizoen voor Hector: tegen stadsgenoot GFC.

Zoey Lynn had zich omringd met een ware karrevracht aan supporters! Natuurlijk mama en papa (leider en trainer van Hector JO8-2) en broer Gyvano. Al had die nog belangrijker dingen te doen, want hij speelde mee in de voorwedstrijd van Hector JO8 tegen GFC JO8! Die overigens met 3-1 werd gewonnen door Hector.

Verder waren aanwezig Oma, ome Hendrik, Patrick, Opa, John en Marijke, inclusief Maik en Luc. Die laatste vier zijn overigens ook zeer vaak op het Hector veld te vinden. En tot slot: ook teamgenootje Lisa was er bij. Om alvast te kijken hoe het is als zij volgend seizoen Pupil van de Week mag zijn.

Zoey Lynn speelt in Hector JO8-2, meestal in de verdediging. Maar zij is zich nu aan het omscholen tot keeper!!
Zij is een zeer sportief meisje en heeft als hobby’s paardrijden, turnen, uiteraard voetballen, skeeleren. Kortom, Zoey Lynn is een echt buitenmeisje.
Haar favoriete voetbalclubs zijn Barcelona en FC Twente. Haar favoriete spelers Messi (omdat hij zo goed is) en Ronaldo (omdat hij zo knap is)!
Zoey Lynn wilde ook graag op de foto met een knappe Hector kerel en zo werd Jorno de Vries de gelukkige!

Vóór de wedstrijd was het moeilijk om even een gesprekje aan te knopen met o.a. trainer Mark Dijkstra. Want die was uiteraard samen met zijn spelers in volle concentratie voor de belangrijke wedstrijd. Maar het is gelukt!
Verder zorgde Zoey Lynn er voor dat de afgezwaaide ballen van het intrainen weer bij de spelers terecht kwamen

De zeer vriendelijke scheidsrechter ontving Zoey Lynn in de kleedkamer en ging samen met haar de spelerspasjes controleren.

De opkomst op het veld was zeer bijzonder. De spelers van Hector JO8 en GFC JO8 liepen aan de hand van de spelers mee het veld op. Maar helemaal voorop liep uiteraard de Pupil van de Week. Zoals het ook hoort. Er was veel groene rook rond het veld zodat lang niet iedereen kon zien dat Zoey Lynn de bal keurig op de middenstip legde en de toss mocht uitvoeren. En handen schudde met alle spelers.

Daarna de aftrap. Zoey Lynn omspeelde eerst een aantal GFC spelers en liep toen af op de keeper. Het was eigenlijk nog iets te ver van de goal toen zij schoot en de bal kwam tegen de paal. Maar Zoey Lynn reageerde onmiddellijk en voordat de GFC keeper het in de gaten had schoot zij de bal alsnog in het doel!

Dat deden de Hector spelers haar helaas niet na, Hector verloor met 0-2.