Pupil van de Week Mohammad Wahid.

En weer kwam er een blijde Hector voetballer zich melden aan de poort van het Doesgoor om Pupil van de Week te mogen zijn. Dit keer, bij de wedstrijd tegen Diepenveen, was het Mohammad Wahid uit Hector JO8-2.
Hij kwam samen met zijn mama, papa (leider/trainer van Hector JO7-2), zus Hala (Hector MO13), broertje Wesam (Hector JO7-2) en zijn leuke kleine zusje Naja. Hoezo groen witte familie?

Mohammad speelt in Hector JO8-2 als spits en scoort dus regelmatig. De dag ervoor nog 3 keer in een met 6-1 gewonnen wedstrijd.
Veel van zijn vrije tijd wordt gevuld met voetbal, dat valt te begrijpen. Hij traint niet alleen met zijn eigen team, soms ook met JO9-1.  En mocht hij tijd over hebben, zwemmen, kickboksen en lezen vindt Mohammad ook leuk. En niet te vergeten de spelletjes op de tablet of met de PS.
Favoriete voetbalclubs van Mohamad zijn Barcelona en Hector. En Messi is zijn grote idool. Maar ook wel een beetje Joost Minkjan, want die mocht met hem op de foto.

Onder een stralend zonnetje stond Mohammad te genieten van het warmlopen en warmspelen van het eerste elftal van Hector. Dat zag hij zichzelf ook al doen over een jaar of tien…
Ook zijn vriendjes Ties en Sem waren komen kijken en wilden graag samen met Mohammad op de foto. En dat kan uiteraard. Want de Pupil van de Week is die middag de baas!
Natuurlijk ging Mohammad de spelers vooraf bij de opkomst op het veld, schudde handen met alle spelers en keek toe bij de toss. Om vervolgens samen met Joost af te trappen en hup, daar ging het richting keeper van Diepenveen.
En voordat deze in de gaten had dat Mohammad met de bal aan de voet kwam aanrennen, lag de bal al in de goal. Een snel en prima doelpunt. De fotograaf kon het net bijbenen!
Maar voor het snoepje van Robert Nobbe in de dug out had Mohammad alle tijd!

De spelers van Hector zagen kans om die keeper twee keer te passeren. Maar helaas, Hector keeper Daniël werd vier keer verslagen en zo won Diepenveen de wedstrijd met 2-4.