Smokkeltocht Hector jeugd zeer geslaagd

Op een frisse maar droge zaterdagavond werd de jaarlijkse smokkeltocht voor de Hector jeugd gehouden.
Vanaf de JO11 t/m de JO19 (die spontaan meededen) waren er diverse teams die het aandurfden om ’s avonds door en rond donker Goor de nodige griezels te trotseren. Al waren er toch jeugdleden die zich wat minder op hun gemak voelden….. Ook bij de oudere teams!

Voorzien van een koffer met geld (zo’n € 20.000) was het de bedoeling dat de teams zo min mogelijk van dat geld moesten afgeven aan de overal op het parcours aanwezige douaniers, die op de meest onverwachte momenten en in diverse gedaantes uit de bosjes sprongen.
Verder moesten er op het bijna 6 km lange parcours de nodige opdrachten worden uitgevoerd.
Kratje lopen, house of horror bezoeken (nooit geweten dat er zulke engerds rondliepen bij Hector….), lasergamen, tijgeren en niet te vergeten het verorberen van een lekker broodje hamburger bij McLans. Daarvoor was bijkans een complete cafetaria opgebouwd onderweg!
En last but not least, wie was de mystery guest die gehuld in een leeuwenpak voor de kantine zat?
We hebben maar één leeuw met blonde manen bij Hector, dus moest het Tim Bannink zijn.
Dankzij de hulp van vele vrijwilligers, zowel jeugdkaderleden als ouders, kan het JAC terugkijken op een goed georganiseerde en bijzonder leuke smokkeltocht.