Pupil van de Week Fanial Luel Kesete.

Ook voor Fanial Luel Kesete gold wat voor meer Pupillen van de Week het geval is: eindelijk was het zo ver! Hij was de Pupil bij de wedstrijd tegen Enter.

Hij kwam samen met mama, papa, zus Betial (Hector MO13) en zusje Selihom naar het Doesgoor. Sinds de familie, die uit Eritrea komt, in Goor woont, zijn Betial en Fanial al lid van Hector. En dat is nu bijna 2 jaar.
Omdat Betial al Pupil van de Week geweest was, wist Fanial natuurlijk precies wat er zou gaan gebeuren. Met name dat hij een bal zou krijgen. Uiteraard, die krijgen alle Pupillen van de Week!

Fanial speelt in Hector JO9-1 en is achterhoedespeler. Al zou hij ook wel in de spits willen voetballen. Hij had de dag ervoor een zware wedstrijd gehad tegen DEC. Veel aanvallen van de tegenstander moeten verhinderen en dat was niet helemaal gelukt, Hector JO9-1 kreeg 10 tegendoelpunten. Maar ook de Hector aanval was erg op dreef die dag en scoorde eveneens veel. Ook 10 doelpunten! Zodat het team van Fanial uiteindelijk met 10-10 gelijkspeelde!!

De favoriete speler van Fanial is Cristiano Ronaldo en daarom is Juventus ook zijn favoriete club.
Fanials hobby is natuurlijk voetbal. Maar ook turnen vind hij erg leuk. En uiteraard spelletjes op de tablet.
Fanial wilde graag met de keeper op de foto. Dat inspireerde Daniël Kolbe kennelijk zo dat hij een sublieme partij keepte die middag en zelfs een penalty stopte!
Zoals gebruikelijk ging ook Fanial op het veld naar de nodige mensen toe. Hij sprak o.a. met trainer Mark Dijkstra en feliciteerde hem ongetwijfeld met het feit dat Mark net een nieuw contract bij Hector had gekregen.

Na de opkomst op het veld en de toss kwam ook voor Fanial het grote en ook wel spannende moment. Zou hij gaan scoren bij de keeper van Enter? “Ik schiet gewoon boven in de hoek” sprak Fanial voor die tijd. Nou, het werd onder in de hoek, maar de keeper was volkomen kansloos op het geplaatste schot. Prima doelpunt Fanial!

En of de keeper wat onzeker was geworden door dat fraaie doelpunt van Fanial, wie weet. Maar hij moest die middag nog twee keer vissen, want Hector won met 2-0.