Hector JO14-1: harde lessen!

Met twee vingers in de neus werd Hector JO14-1 kampioen in de najaarscompetitie. En dat betekende promotie naar de eerste klasse.

Het begin van het voorjaarsseizoen begon met een domper: Julian brak zijn sleutelbeen en was daarom tot eind maart uitgeschakeld. En een team zonder Julian, dat scheelt een slok op de borrel. Nou…. misschien wel twee slokken.

Toch ontstond er na drie redelijk geslaagde oefenwedstrijden een goed gevoel over de komende competitie.
Maar de werkelijkheid bleek anders te zijn. Na drie competitiewedstrijden staat Hector zesde (en laatste)  met één punt, twee doelpunten voor en zeven tegen.
De tegenstanders zijn vooral een stuk sneller dan in de tweede klasse en soms ook een stuk fysieker. En zoals in het geval van Barbaros een stuk gehaaider als het gaat om kleine, gemene overtredingen en verbaal geweld.

Maar ook het voetbal van Hector loopt nog niet zoals het zou moeten. Op de training ziet het positiespel er wel leuk uit, in de competitie vinden we daar helaas nog te weinig van terug. Te veel wordt nog de lange bal gehanteerd.
Aan de andere kant, er zijn best veel leuke momenten van de groen witte boys in een wedstrijd te zien.

Maar goed, dit jaar is een leerjaar en de jongens hebben nog 7 wedstrijden om aan te tonen dat ze wel degelijk goed kunnen voetballen.
Om te beginnen aanstaande zaterdag tegen Excelsior’31 JO14-1.