Pupil van de Week Siem Fitsum Abraha.

Of hij wel Pupil van de Week wilde zijn? Natuurlijk zei Siem Fitsum Abraha, want dan krijg je een bal!
Dus kwam Siem samen met zijn mama, papa, broer Even uit Hector JO7-2 en broer Yual uit Hector JO14-1 met een vrolijke lach op zijn gezicht naar het Doesgoor. Voor de wedstrijd van Hector tegen Markelo. De bal kreeg hij inderdaad. Hij was er erg blij mee, evenals met het vaantje met zijn foto er op. En die lach ging de rest van de middag niet meer van zijn gezicht.

Siem speelt in Hector JO9-1 en is daar één van de spitsen. Scoren doet hij uiteraard ook zo af en toe. Hij komt uit Eritrea, is nu twee jaar in Nederland en al helemaal ingeburgerd. Hij is net als zijn twee broers gek op voetballen. En dat kunnen ze alle drie behoorlijk goed!
Andere hobby’s van Siem zijn tennis, hockey en uiteraard spelletjes op de tablet.
Zijn favoriete voetbalclub is Ajax en zijn favoriete voetballer Cristiano Ronaldo. Dus dat wordt moeilijk kiezen straks voor Siem als Ajax tegen het Juventus van Ronaldo gaat spelen…..
Als spits van Hector JO9-1 wilde hij uiteraard op de foto met een spits van Hector 1 en dat werd Unal Kel.
Zoals iedere Pupil van de Week maakte ook Siem een rondje langs de belangrijke mensen van Hector voordat hij richting scheidsrechter ging. Hij mocht in de Hector kleedkamer meekijken met de controle van de spelerspassen en toen ging toen de spelers vooraf het richting het veld.

Zorgvuldig legde Siem de bal op de middenstip, gaf handjes aan de tegenstanders en de grensrechters en scheidsrechter. Om vervolgens met die andere Hector spits Marinus de aftrap te verrichten. Met de bal aan de voet richting keeper van Markelo. En die maakte een ernstige fout. Hij stond net iets te ver met de benen uit elkaar en dat was voor Siem genoeg om een echte panna te maken bij de keeper van Markelo! Prima goal Siem.
Daarna uiteraard naar de dug out voor een foto met de Hector reserves. En zoals iedere Pupil van de Week kreeg ook Siem een snoepje van verzorger Robert Nobbe.

Jammer genoeg scoorde Hector niet tegen de keeper van Markelo en verloor met 0-1.