Veelbelovend debuut van Hector JO7-2!

Een week geleden speelden ze nog bij de welpen in de gymzaal, vandaag speelden ze voor het eerst een echte wedstrijd op het veld.  Want wederom heeft trainer Manuel een nieuwe lichting afgeleverd aan de pupillen! Vanaf nu hebben we ook Hector JO7-2 dat meespeelt in de 4×4 competitie.

Het team bestaat uit Duran, Even, Kyan, Luuk en Wesam.
Trainer is Peter, leiders zijn Yousef en Harun.

En daar stonden ze dan op een frisse zaterdagmorgen op het Hector veld. Uiteraard eerst de warming up onder leiding van Yousef en Harun. Natuurlijk een beetje onwennig in de mooie groen witte outfit. Die nog niet in alle gevallen helemaal de juiste maat had, er moest immers op korte termijn de nodige kleding worden geregeld. Maar dat was bijzaak.

Zo’n eerste wedstrijd is natuurlijk erg spannend. Voor beide teams. Want tegenstander DEC had eveneens een beginnend team het veld ingestuurd, zodat het een gelijk opgaande wedstrijd werd.

Na het aftasten van elkaars krachten, waarbij de bal alle kanten opvloog, kwam DEC enigszins gelukkig op een 0-1 voorsprong. Hector stroopte echter de mouwen op en toen kwam het grote moment. Het eerste doelpunt voor Hector JO7-2! Het was Wesam die een vlammend schot losliet dat in het DEC doel verdween! 1-1.

Na de rust, waarin uiteraard nog de nodige tactische aanwijzingen werden gegeven, nam Hector het heft in handen. Even scoorde zelfs de 2-1.
Maar daar schrok DEC niet van en via een messcherpe counter werd het 2-2. Het leek of Hector hier van geschrokken was, maar dat was dan ook maar van korte duur. Ze gingen weer vol in de aanval en door Even werd het 3-2. En als kers op de taart werd het in de allerlaatste seconde nog 4-2 door Wesam.

Met twee spitsen zoals Wesam en Even, aangevuld door de solide middenvelders cq. verdedigers Kyan, Luuk en Duran kon Hector JO7-2 wel eens een team worden dat goed kan meespelen in de competitie.
Aanstaande zaterdag wacht hen al de eerste klassieker, dan wordt er gespeeld tegen Hector JO7-1!