Hector wint van hooggeplaatste Holten!

Holten werd vooraf gezien als een zware tegenstander. En dat bleek ook. Want de gasten uit Holten waren in de eerste helft het betere team en creëerden ook enkele kansen. Maar de Hector verdediging bleef attent en wist tot aan de rust de nul te houden. Aan het eind van de eerste helft kreeg Hector een grote kans via Joery Wenderman, maar een Holten verdediger wist op het laatste moment nog redding te brengen.

In de tweede helft werd de druk van Holten op het Hector doel nog groter en er kwamen kansen, maar die werden niet benut. Ook Hector kreeg kansen, o.a. via Dennis ter Elst, die op het laatste moment nog werd gestuit door de Holtense doelman.
Na een half uur spelen in die tweede helft kwam toch de openingstreffer op het scorebord: voor Hector!
De ingevallen jeugdspeler Arno Katera zette voor op Marinus Wolters, die draaide handig weg van de tegenstander en schoot perfect raak.

Vijf minuten voor tijd kwam Holten evenwel op gelijke hoogte. Toen vrijwel iedereen zich verzoende met een gelijkspel, werd Unal Kel in het strafschopgebied tegen de grond gewerkt en kreeg Hector een penalty. Wesley Zwoferink zette zich achter de bal en schoot onberispelijk raak!
En dat betekende een kostbare 2-1 overwinning voor de mannen van Mark Dijkstra. Hector heeft zich nu goed in de middenmoot genesteld.

De beide Hector doelpunten zijn fraai vastgelegd door Peter Velderman.

De eerstvolgende wedstrijd is op zondag 10 maart, als de uitwedstrijd tegen Nieuw Heeten op het programma staat.