Hector wint thuis op kunstgras van Broekland!

Hector speelde zijn eerste thuiswedstrijd na de winterstop tegen Broekland. En dat was een unicum, want voor de allereerste keer speelde Hector een thuiswedstrijd in de competitie op kunstgras!
De nieuwe regels van de KNVB per 1 februari schrijven voor dat indien wedstrijden op een natuurgrasveld worden afgelast, de thuis spelende vereniging verplicht moet uitwijken naar het eigen kunstgasveld. En dat was gisteren het geval op het Doesgoor.

Nadat de eerste 20 minuten redelijk rustig waren verlopen, brandde Hector los. Joery Wenderman scoorde na een fraaie pass van Wesley Zwoferink en goed vijf minuten later vuurde Una Kel een schot af dat de Broekland keeper te machtig was en door hem in eigen doel werd gewerkt. Met 2-0 brak de rust aan en Hector ging met een goed gevoel naar de kleedkamers.

En dat gevoel werd kort na rust nog beter, toen Marinus Wolters een penalty verzilverde, die Hector kreeg omdat de doorgebroken Unal Kel werd gevloerd.
Daarna zakte Hector wat terug en zag Broekland kans de 3-1 te scoren. En bijna werd het daarna nog 3-2, maar Daniël Kolbe redde fraai!
Zo’n tien minuten voor tijd besliste Hector evenwel de wedstrijd. Wederom stond Wesley Zwoferink aan de basis, uit zijn pass scoorde Marinus Wolters de 4-1.
Het slotakkoord was voor Broekland, maar verder dan 4-2 kwamen de gasten niet.

Drie belangrijke punten voor Hector, behaald op het eigen kunstgrasveld. Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen hekkensluiter Raalte. Als Hector ook daar drie punten kan halen, dan ziet de toekomst er direct een stuk vrolijker uit voor de groen witten.