Veelbelovende start van Hector JO14-1.

Vanwege het overtuigende kampioenschap in de 2e klasse van de JO14 teams, is Hector JO14-1 gepromoveerd naar de 1e klasse. Daarin gaat het in een poule van 6 teams die een volledige competitie gaan spelen, proberen de goede lijn van het najaars-seizoen voort te zetten.

Het team is niet veranderd en bestaat uit 13 spelers. Gezien de hoge opkomst bij de wedstrijden is het niet of nauwelijks nodig om spelers uit een ander team er bij te vragen. Dat betekent weer dat JO14 wekelijks in zo ongeveer dezelfde samenstelling kan spelen.
De voorbereiding begon met een oefenwedstrijd tegen ON JO14-1, een team dat vanuit de 1e klasse is doorgestoomd naar de hoofdklasse.
Na een wat stroeve start, waarin ON het betere van het spel had en ook op 0-1 kwam, begon Hector wat beter in het spel te komen. Er werd nadrukkelijker geprobeerd om meer te tikken in plaats van de lange bal naar voren. En dat leverde resultaat op. Middels twee goede aanvallen werd een 2-1 ruststand bereikt.

Al kort na de rust werd uit een snelle aanval de 3-1 gescoord. Goed werk van de groen witten.
De laatste 20 minuten was ON duidelijk sterker, kreeg de nodige kansen, maar meestal was er een Hector been dat de bal richting goal kon tegenhouden. En als dat niet het geval was, dan stond er een goede Hector keeper in de weg.
Na de 3-2 van ON leek het nog even spannend te worden, maar uiteindelijk trok Hector toch met 3-2 aan het langste eind.

Nu wordt er twee weken getraind, om vervolgens op 2 februari weer een oefenwedstrijd te spelen. En dan moet het team klaar zijn voor mogelijk een zwaar, maar ongetwijfeld leerzaam seizoen.