Hector JO14-1 ongeslagen kampioen!

Echt spannend was het eigenlijk niet voor Hector JO14-1. Want als je weet dat het kampioenschap je alleen nog kan ontgaan als je met 35-0 verliest, ja dan….
Toch waren er voldoende redenen om te willen winnen. Natuurlijk om dan de competitie ongeslagen te kunnen afmaken. Maar zeker ook omdat een aantal dagen eerder tegen dezelfde tegenstander, Excelsior JO14-2, de eerste nederlaag van het seizoen was geleden. Dat was in een bekerwedstrijd die uitgespeeld diende te worden. Hector was het betere team, kreeg zeker 6 goede kansen maar scoorde niet. En als dan de tegenstander uit 3 kansen wel één keer  scoort, dan is het duidelijk.

Vanwege vakantie van Levi en plotselinge ziekte van Yual begonnen we met 11 spelers. Maar nog vóór rust zorgden Daan en Sem Minkjan voor de aanvulling.
Na de gezamenlijk opkomst op het veld van beide teams en de felicitaties van Excelsior aan Hector, begon de wedstrijd.

En daarin deed Hector JO14-1 wat het al veel vaker had gedaan in deze competitie, scoren in de eerste minuut! Het was Sem Kel die de bal achter de Rijssense keeper schoot. Een flinke opsteker uiteraard voor Hector. En dat bleek ook uit het vertoonde spel, er werd uitstekend gevoetbald. Fraaie combinaties, goed individueel werk, het was leuk om te zien. Tien minuten later scoorde Sem opnieuw na een fraaie combinatie met Thijs en Stef. Excelsior wist niet wat hen overkwam toen nog geen twee minuten later Kars met een intikkertje de 3-0 op het scorebord bracht.
Vermeldenswaard was zeker de schitterende redding van Coen toen een Excelsior speler alleen op hem afkwam. De ruststand was 4-0 door een bekeken schot van Thijs.

Hector ging in de tweede helft rustig door met goed voetbal. Al snel  maakte Stef heel attent de 5-0. De 6-0 van Thijs werd gevolgd door een prima doelpunt uit een snelle uitval van Excelsior. Het slotakkoord kwam van Kars die met een bekeken schot de keeper passeerde.
Op winst was wel gehoopt, maar dat het dan uiteindelijk 7-1 zou worden, dat had toch echt niemand verwacht.
Na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Peter Velderman klonk er luid gejuich over het veld, afkomstig van de talrijke toeschouwers. Met groene fakkels werden de jongens door hen onthaald. Na het langdurig douchen begeleid door harde muziek, was er in de kantine een vrolijke bijeenkomst met taart voor iedereen en daarna ook nog patat voor de spelers.
Namens de jeugdcommissie overhandigde Eveliene Dennenberg de spelers een herinneringsmedaille en een teamfoto.

Het team Hector JO14-1 heeft het gehele seizoen met vrijwel dezelfde 13 spelers kunnen spelen.
In de goal Coen, die in totaal 9 tegendoelpunten kreeg in 9 wedstrijden.  Veel kansen om zich te onderscheiden kreeg hij dus niet, maar als het nodig was stond hij er.
De vaste backs Justin en Levi zijn in de loop van het seizoen uitgegroeid tot betrouwbare verdedigers. Centraal in de achterhoede staan Timo en Tygo. Kom daar maar eens langs!
Het middenveld met aanvoerder Kars en Julian als de technici, ondersteund door de onvermoeibare Thijs, Jip (ook als back zeer sterk) en wervelwind Stef, is de motor van het team. Zowel verdedigend als aanvallend sterk.
In de voorhoede staan Yual, de kleine dribbelaar, Sem die door veel inzet en techniek ook veel scoort en Luuk op links. Luuk is topscorer  van het team geworden met 25 doelpunten. In totaal scoorde Hector in 9 wedstrijden 89 keer met 9 tegendoelpunten.

Waar het team na de winterpauze gaat voetballen is nog niet zeker. Mogelijk in de eerste klasse.
En daar zal de tegenstand aanzienlijk groter zijn dan in het afgelopen seizoen!