Wit en groen: 4x Hector kampioen!!

Zaterdag 8 december 2018 gaat de boeken in als een triomfale dag voor de Hector jeugd. Maar liefst 4 teams werden kampioen!

Hector JO8-1 was officieus al zeker van de titel, maar wilde de laatste wedstrijd tegen DEO natuurlijk ook winnen. En dat gebeurde met 9-0. Maar dat werd bereikt in slechts een halve wedstrijd. Want in de rust werd in goed overleg besloten de wedstrijd te beëindigen. Alle spelers waren zo nat en koud dat verder spelen voor niemand leuk zou zijn. Bovendien konden de Hector spelers dan ook eerder aan hun feestje beginnen!

Hector JO8-2
had ook genoeg aan een overwinning om zeker te zijn van de titel. En als je er zo dicht bij bent, dan laat je dat zeker niet voorbijgaan. Na een 5-1 overwinning tegen WVV kon ook hier de groen witte kampioensvlag worden gehesen.

Hector JO10-1 stond weliswaar eerste, maar moest in de laatste wedstrijd minimaal één punt halen tegen Excelsior’31. Nou was een trainingskamp net iets te hoog gegrepen voor JO10-1, maar om de teamgeest nog verder te versterken, werd er vóór de wedstrijd gezamenlijk ontbeten.
Gelukkig hadden de jongens flink wat broodjes verorberd, want ze hadden alle kracht nodig om het felbegeerde punt uit het vuur te spelen. De eindstand van 8-8 werd met luid gejuich begroet! Kampioen!

Hector JO15-1 leek op voorhand de moeilijkste opdracht te hebben: winnen of gelijk spelen tegen de directe concurrent Excelsior. In Rijssen nog wel. Het was bloedstollend spannend. De rust brak aan met 0-0. En wat een ontlading bij de spelers en de talrijke toeschouwers toen de 0-1 op het scorebord kwam. De laatste 20 minuten duurden lang en oh, wat een heerlijk geluid, dat laatste fluitsignaal! Kampioen!!
De triomftocht terug naar Goor duurde wat langer dan gepland vanwege een mankement aan de groen wit versierde huifkar, maar bij aankomst stonden veel Hector supporters klaar om de spelers onder luid applaus en met groene fakkels te ontvangen.

Alle teams kregen namens de jeugdcommissie een herinnering aan hun kampioenschap. Voor de drie jongste teams een kampioensdiploma met daarop een teamfoto. Voor JO15-1 een herinneringsmedaille en een teamfoto.

De omzet aan patat en ranja was deze dag erg hoog in de kantine. De feestmuziek klonk bijna de hele dag. En heel veel blijde gezichten. Kortom: een geweldige dag voor de Hector jeugd!

En wie weet, volgende week zaterdag weer feest. In ieder geval van Hector JO14-1, dat zich een 34-0 nederlaag kan permitteren om toch nog kampioen te zijn. Hector JO19-1 speelt die dag tegen de directe concurrent en kan dan ook de titel binnenhalen.