Pupil van de Week Hala Wahid.

Een echte Syrische Hector familie kwam er op zondag 2 december naar het Doesgoor. Pupil van de Week Hala Wahid, zij speelt in Hector MO13-2, kwam samen met haar mama, papa (speler bij de Hector 7×7), haar broertjes Mohammad uit Hector JO8-2 en Wesam uit de welpen. Zusje Naja was er natuurlijk ook bij, maar zij is pas een half jaar en voetbalt (nog) niet.
Hala speelt in MO13-2, meestal rechts op het middenveld. De resultaten van het team (7 punten uit 10 wedstrijden) zijn misschien nog niet zoals de meiden het graag zouden willen zien, maar ze hebben wel plezier in het voetballen. En is dat eigenlijk niet het belangrijkste?
Hala is een heel sportief meisje. Natuurlijk is voetbal haar grote hobby, maar zwemmen en hockey vindt ze ook erg leuk om te doen. En zoals alle kinderen speelt ook Hala spelletjes op de telefoon.
Favoriete clubs zijn uiteraard Hector en ook een klein beetje FC Twente. Haar grote voetbalidool is Ronaldo.
Met wie ze op de foto wilde was duidelijk: Tim Bannink. Ze kent hem, want Tim is zo af en toe haar gymnastiek leraar op school.
Na wat gezellige babbeltjes op het veld werd Hala door de scheidsrechter uitgenodigd om samen met de grensrechters naar de kleedkamers te komen voor een praatje en om de spelers op te halen.
Natuurlijk liep zij voorop bij de opkomst, legde de bal op de middenstip en deed volop mee bij het handen schudden voor de wedstrijd.
Samen met Joery werd er afgetrapt en ging het richting keeper van Haarle. Maar ai, Hala schoot niet hard genoeg en de bal dreigde naast het doel over de achterlijn te gaan. Op het laatste moment kon zijn de bal toch nog weer onder controle krijgen en scoorde vervolgens simpel in de korte hoek.

Hector scoorde zelfs twee keer in de wedstrijd, maar verloor desondanks toch met 2-3.