Hector overtuigt tegen DAVO

Tegen DAVO pakten de mannen van trainer Mark Dijkstra drie belangrijke punten.

De eerste helft verliep zonder al te veel grote mogelijkheden. Hector maakte het spel en DAVO loerde op de kansen via een uitbraak. En zo’n kans kwam, maar Daniël Kolbe redde bekwaam toen een speler van DAVO alleen op hem af kwam. Hector kreeg kansen via Joery Wenderman en Sjoerd Koster, maat gescoord werd er (nog) niet. Totdat vlak voor rust Unal Kel door Wesley Zwoferink werd weggestuurd. Unal scoorde fraai de 1-0.

In de tweede helft stelde Hector snel orde op zaken. In vier minuten tijd scoorde eerst Joery Wenderman (na knap wegdraaien bij de tegenstander) de 2-0 en even later prikte Jorno de Vries uit een vrije trap de bal binnen. Toen tien minuten later Arno Katera de stand op 4-0 bracht, was de wedstrijd gespeeld. Hector kreeg nog een paar kansjes maar scoorde niet meer. DAVO deed dat nog wel een keer en zo werd de verdiende 4-1 overwinning een feit.

Door deze overwinning is Hector gestegen naar de 9e plaats. De volgende wedstrijd gaat tegen De Gazelle, dat op de ranglijst onder Hector staat. Bij winst doet Hector goede zaken en kan dan aansluiten bij de middenmoot.