Pupil van de Week Betial Luel Kesete

Betial is afkomstig uit Eritrea en woont nu ruim een jaar in Nederland. Toen de familie in Goor kwam te wonen zijn Betial en haar broertje Fanial vrijwel direct lid geworden van Hector. En nu werd haar gevraagd of ze Pupil van de Week wilde zijn bij de wedstrijd van Hector tegen Nieuw Heeten.
Voor haar iets onbekends, maar ze zag het wel zitten. En het werd uiteindelijk een erg leuke middag.
Betial kwam samen met papa, mama, broertje Fanial (Hector JO9-1 en binnenkort ook Pupil van de Week) en zusje Selihom naar het Doesgoor.

Betial voetbalt in Hector MO13-1 op het middenveld en soms in de voorhoede. Natuurlijk is voetbal een hobby van haar, maar ook vindt ze volleybal en hockey leuk. Ze mag ook graag tekenen, dansen en met poppen spelen.
Op de vraag of ze ook een favoriete voetbalclub heeft, antwoordde Betial heel stellig: Barcelona! En Messi, Griezmann en M’Bappe zijn haar favoriete spelers.

Omdat Betial geen spelers kende van Hector 1 besloot ze om met een middenvelder op de foto te gaan. En dat werd Roy Scherphof. Die daar erg blij mee was, want voor hem was het de eerste keer dat hij met een Pupil van de Week op de foto mocht!
Uiteraard kennismaken met de trainer en elftalleider en vervolgens ging het richting scheidsrechter. Samen met de scheidsrechter en de spelers kwam Betial het veld op. Ze hoorde er natuurlijk bij toen er handen werden geschud door de spelers onderling, mocht het muntje omhoog gooien bij de toss en trapte vervolgens af samen met Marinus Wolters. Met de bal aan de voet richting keeper om vervolgens vlak voor hem de bal met een fraaie boog in het doel te schieten!

De wedstrijd eindigde in 1-1, met name omdat de keeper van Nieuw Heeten erg goed was. Maar dat schot van Betial kon hij niet stoppen!