Anti-Knal actie sv Hector op 15,16 en 17 Oktober

Tradities zijn vaak mooi en moeten vooral in leven worden gehouden, maar soms is historisch besef op z’n plaats.
Zo hebben wij bij Hector al decennia lang onze Anti Knal actie. Wat is dat ook al weer?
De sociale betrokkenheid zit diep geworteld in het DNA van onze vereniging. En vanuit deze betrokkenheid is ooit de Anti Knal actie ontstaan.
Mede op initiatief van Willem Wittrock is destijds het idee ontstaan om kinderen met een verstandelijke beperking (van Hector leden) rond de kerstdagen een hart onder de riem te steken.
Het idee erachter was om wat minder vuurwerk te kopen, zodat je geld kon doneren voor een mooie fruitmand of speelgoed als cadeau.
Het mooie van dit soort sociaal bewogen acties is niet alleen dat je het voor een goed doel doet, maar dat dit doel ook dicht bij je staat. Daarnaast vinden wij het belangrijk dat onze jeugd deze betrokkenheid voelt en ook uitdraagt, daarom gaan zij elk jaar bij Hector leden langs de deur om te collecteren.
De hoogte van de gift is niet belangrijk, de onderlinge saamhorigheid wel. Is die goed, dan komt de rest vanzelf.

Dit jaar gaan we na al die decennia het iets anders doen. Jaren terug zijn we al overgestapt om niet het individu, maar sociale verenigingen in Goor met een gift te ondersteunen. Dat verandert niet, wel wordt het tijdstip van de actie  naar voren gehaald. Dit jaar gaan wij op  15-16-17 oktober langs de deuren.
We doen dit omdat het in die periode nog relatief wat langer licht is en het weer is gewoon prettiger dan in december.
Maar het is en blijft de Anit-Knal actie, dus de uitreiking van het bedrag zal eind van het jaar plaatsvinden. Ook zal dan tijdig bekend zijn voor welk doel we dit jaar geld hebben ingezameld.

Dus wees alert voor onze jonge Hectorianen en zorg dat je thuis bent op 15, 16 en 17 oktober!