Flitsende start van Hector JO14-1!

Na een succesvolle bekercompetitie van 3 wedstrijden met 7 punten en een doelsaldo van 25 voor en 1 tegen bereikte Hector JO14-1 de volgende ronde.
Maar nu is het tijd voor de competitie. Een interessante competitie omdat de JO14 klasse teams van gelijke leeftijd heeft. Of dat ook gelijkwaardige teams zijn, dat zal de ervaring leren.
Het team bestaat uit keeper Coen, de verdedigers Justin, Jip, Levi, Tygo en Timo. Middenvelders zijn Thijs, Kars, Yual en Stef. Voor spelen Sem, Julian en Luuk.
Trainers zijn Lars en Joost, Lars is ook coach, Dick is grensrechter.

De eerste wedstrijd was uit tegen Excelsior’31 JO14-3. Achteraf gezien niet zo’n heel sterke tegenstander.
Hector JO14-1 liet zeker in de eerste twintig minuten goed voetbal zien. Goed opgebouwd vanuit het middenveld werd de voorhoede aan het werk gezet. De verdediging was kordaat en zeker, keeper Coen was daardoor bijna werkeloos.
Al binnen één minuut stond het 0-1, de opmaat voor veel goals. Die kwamen er ook, bij rust stond het al 0-4. In de tweede helft hetzelfde spelbeeld met ook hetzelfde scoreverloop. Weer 4 doelpunten zodat de eindstand 0-8 werd. Keeper Coen kon in die tweede helft eindelijk zijn klasse tonen toen een Excelsior speler alleen op hem afkwam. Coen zag kans de nul te houden!
De doelpunten werden gemaakt door Luuk die 5 keer scoorde, Thijs, Sem en Julian.

Compliment voor Yual. Ondanks zijn geringe postuur bleef hij letterlijk en figuurlijk goed overeind in deze wedstrijd. Het is een genot om deze kleine speler te zien omgaan met de bal. Maar ook zijn spelinzicht mag genoemd worden. Van Yual gaat Hector nog veel plezier beleven!