Open dag Hector: goed bezocht, gezellig en veel nieuwe leden.

Op de open dag van sv Hector op zaterdag 8 september, een zonnige dag, waren de jongere jeugdteams allemaal  present. Samen met hun ouders, broertjes en zusjes, maar ook opa’s en oma’s zijn gesignaleerd. Zoals eigenlijk ieder jaar één grote Hector familie.

Door de jeugdcommissie was een parcours uitgezet waar de kinderen hun voetbalcapaciteiten konden laten zien. Na een gezamenlijke warming up onder leiding van Lars gingen de spelers richting  voetvolleybal, tonnen schieten, goalshot en een echt dartbord waar met ballen op geschoten kon worden. Er werd fanatiek gespeeld. En uiteraard penalty schieten. Miranda, de keepster van de Hector dames, heeft enkele honderden penalty’s op zich af zien komen.
Winnaars van dit onderdeel waren Nathan van den Berg uit JO8-2 en Niels Heuten uit JO11-1. Proficiat jongens!

Aan het eind van het programma was er een voetbalwedstrijd van de ouders tegen de kinderen. Op een heel vol veld werd aan beide kanten fanatiek gestreden. Aan het eind van de wedstrijd werd er een eindstand van 6-6 genoemd. Veel doelpunten met uiteraard af en toe een ingreep van de VAR.

Maar zoals altijd zijn toch de Hector welpen de grote publiekstrekkers. Manuel, zoals gebruikelijk geassisteerd door Zara en Loïs, zag tot zijn en Hectors vreugde onverwacht veel nieuwe kinderen die graag willen voetballen en nu voor de eerste keer gingen meetrainen. Een soort snuffelstage. En gezien de enthousiaste reacties van zowel de kinderen als hun ouders zal de welpengroep vanaf volgende week flink uitgebreid zijn!

Daarnaast hebben ook nog de nodige nieuwe kinderen in hogere leeftijdsgroepen zich aangemeld, zodat gesproken mag worden van een meer dan geslaagde zonnige en gezellige open dag.