38e Henk Nijenhuis toernooi geslaagd!

Op zaterdag 9 juni werd voor inmiddels de 38e keer ons Henk Nijenhuis toernooi georganiseerd. Het werd een dag waarop iedereen, zowel organisatie als deelnemers, met plezier op terugkijkt. Bijna 70 teams hebben verdeeld over de morgen en middag meegespeeld.

Het was schitterend weer; ’s middags misschien wel iets te warm. En dat had ook gevolgen voor de ranja omzet, zoals gebruikelijk bij Hector gratis voor iedereen: die was erg hoog!
Veel toeschouwers, met name ’s morgens bij de jongste jeugd. Het terras en de vele banken op ons sportpark waren de hele dag door goed bezet. En tussen de wedstrijden door hadden de spelers nog even tijd om aan iets anders te denken dan voetbal. Kuilen graven in de jeu de boules baan bijvoorbeeld…..
Dankzij de vele hulp, zeker ook van de jeugdleden verliep alles op rolletjes. De wedstrijden waren leuk om aan te zien. Bij de kleinsten, de welpjes die 4 tegen 4 spelen is het nog voetbal in een pril stadium, maar bij de C en D teams die ’s middags speelden, waren vele fraaie staaltjes voetbal te zien.
Veel spanning in de diverse poules, er viel zelfs een beslissing op het onderling resultaat, nadat doelsaldo, doelpunten voor en tegen precies gelijk waren.
Twee teams van Hector zagen kans in hun poule met de eerste plaats te gaan strijken: Hector welpen 2 en Hector JO11-1.
In de JO13-1 poule werd gestreden om de grote Henk Nijenhuis Wisselbeker. Winnaar werd uiteindelijk Hulzense Boys JO13-1, dat een beter doelsaldo had dan Hector JO13-1 (2e plaats) en DEC’10 JO13-1 dat als derde eindigde.
De prijzen werden zoals gebruikelijk uitgereikt door Benno en Eric Nijenhuis, ondersteund door hun zoons, de kleinkinderen van Henk Nijenhuis.