Hector JO13-1 kampioen!!

Na een werkelijk bloedstollend spannende wedstrijd tegen de Zweef JO13-2 in Nijverdal is Hector JO13-1 kampioen geworden. Dat zou het geval zijn bij winst. Bij een gelijkspel of nederlaag zouden we afhankelijk zijn van directe concurrent Excelsior.

In aanwezigheid van een groot aantal toeschouwers uit Goor begon Hector matig aan de wedstrijd. Waren het de zenuwen?? Al na 5 minuten kwam de Zweef op een 1-0 voorsprong door een fraaie kopbal uit een corner. Hector bleef het moeilijk houden, de Zweef bleef in het eerste kwartier sterker. En kreeg kansen. Die ook Hector zo langzamerhand begon te krijgen. Het tweee deel van de eerste helft was Hector gelijkwaardig. Zo’n vijf minuten voor rust speelde Jeroen de bal op Timo die beheerst de 1-1 aantekende. Veel gejuich langs de lijn.

In de tweede helft ging het gelijk op. Beide teams kregen kansen en kansjes, maar gescoord werd er (soms net) niet.

Met sombere gezichten stonden de Hector toeschouwers en leiding machteloos langs de lijn. Zou ons dan toch het kampioenschap door de vingers glippen?

Maar in wat ongeveer de 5e minuut van de extra tijd was, tikte Luuk de bal naar Jeroen die net de punt van de schoen tegen de bal kreeg en de 1-2 scoorde!! Onbeschrijflijke taferelen in het veld en langs de kant! Maar er was kennelijk nog één minuut te spelen en de Zweef ging weer in de aanval. Die werd afgeslagen en toen blies de scheidsrechter voor het einde.

Hector JO13-1 kampioen!!

Veel gezang en gejuich nog op het veld, groene fakkels en uitgelaten spelers.

Bij thuiskomst op het Doesgoor werd er door alle spelers en toeschouwers taart gegeten en toen gingen de spelers en leiders in de huifkar voor een triomfantelijk rondje door Goor.

Gevolgd door een gezellige barbecue in de loop van de middag.

Het team bestond uit Coen, Jip, Tygo, Daan, Levi, Sem Minkjan, Kars, Joep, Stef, Timo, Luuk, Sem Kel en Jeroen. Maar ook Bram, Wout en Thijs hebben hun steentje bijgedragen.

Leiders Joost, Lars en Dick.