Spektakelstuk van Hector JO17-1!

Hector speelde de stadsderby tegen Twenthe JO17-2. In de najaar competitie stond deze wedstrijd ook op het programma. Toen werd het met hangen en wurgen 2-2, waarbij Twenthe het betere van het spel had. Dat was in het begin van deze wedstrijd ook zo en de eerste aanval werd verijdeld door een cornerbal weg te geven. Deze leverde niets op voor Twenthe. Het eerste gevaar van Hector ontstond ook uit een cornerbal maar leverde evenmin iets op. Twenthe had het initiatief maar Hector voetbalde zich er steeds meer onderuit. Het was echter in de 13e minuut dat Twenthe op voorsprong kwam. Een pass werd niet gekopt en later verkeerd ingeschat door de verdediging van Hector waardoor er een Twenthe speler alleen voor Kayin Geubel wel raad wist met deze aangeboden kans, 0-1.

Hector ging op zoek naar de gelijkmaker en die kwam er bijna na een goed opgezette aanval. Joey Winkel speelde Siem Stevens in en zijn voorzet met links werd volley genomen door Berthil Schabbink. De bal belandde echter op de lat. In de 20e minuut kreeg Hector een cornerbal te nemen die door Berthil werd ingekopt maar van de lijn werd gehaald. Uit de scrimmage werd er ook niet gescoord. In de 26e minuut was het wel raak. Nadat Jorn Morsink werd aangespeeld door Siem aan de rechterkant van het veld trok Jorn naar binnen en na een individuele actie werd hij neergelegd binnen de beruchte “16” waarna Berthil de terecht toegekende strafschop benutte, 1-1.

Twenthe was hierna een beetje van slag en Hector profiteerde 2 minuten later hier al bijna van. Jorn kon de bal net niet binnen houden. Maar in de 31e minuut was het wel raak. Na een goede balverovering op het middenveld werd Berthil tussen de linies aangespeeld. Hij vond Dyon Meijer die op rechts kwam opstuiven en zette Dyon alleen voor de keeper die de 2-1 aan liet tekenen.

Twenthe nam een vrije trap welke hoog over ging en een cornerbal werd prima door Kayin uit de lucht geplukt. Een counter van Hector werd d.m.v. een cornerbal goed verdedigd door Twenthe. De cornerbal werd door Berthil naast gekopt. In de 40e minuut werd er toch nog gescoord. Een diepe bal werd niet weggekopt en de rechtsback stond te ver voor zijn man zodat de linksbuiten plots oog in oog kwam met Kayin. Dit buitenkansje werd goed afgestraft door deze Twenthe speler zodat de 2-2 een feit was. Er werd zelfs niet meer afgetrapt voor de tweede helft.

Waar het normaal is dat Twenthe dan met een beter moraal uit de kleedkamer zou komen bleek dat het in de praktijk duidelijk andersom was. Hector rechtte de rug na de bespreking in de rust en zette Twenthe zwaar onder druk. Ieder duel werd (bijna) gewonnen. Hector was veel feller en agressiever op de bal en kreeg direct een kopkans door Berthil maar deze raakte de bal niet goed.

In de 42e minuut veroverde Jaron Meijer de bal en speelde Berthil in. Na een individuele actie werd helaas het doel niet gevonden. Het vervolg hierop werd door Twenthe niet goed uitgevoerd en de bal kwam uiteindelijk bij Ibrahim Yalcin voor de voeten die de 3-2 liet aantekenen. Na 45 minuten spelen werd Siem op links aangespeeld uit een ingooi. Hij kapte naar binnen en schoot net voorlangs.

Ook een schot van Jorn ging vlak voorlangs na een goed opgezette aanval. In de 47e minuut was het Berthil die het probeerde met een schot maar dat ging naast en een vrije trap ging over. Het eerste wapenfeit van Twenthe in de tweede helft was na 49 minuten, maar Kayin redde fantastisch en de rebound werd voorlangs gespeeld door een Twenthe speler. Vanaf dit moment begon de “Hector-show” In de 51e minuut werd goed druk gezet, hierdoor balverlies aan Twenthe kant en Siem schoot vanaf 25 meter over de keeper de bal in de driehoek en scoorde de 4-2. Een minuut later speelde Lars Peezenkamp Ibrahim aan die alleen voor de keeper de 5-2 kon aantekenen. Na 59 minuten spelen nam Lars een goede cornerbal. De afgeslagen bal werd goed gedrukt ingeschoten door Siem. De bal kwam voor de voeten bij Ibrahim en die wist wel raad met deze kans en scoorde de 6-2. In de 60e minuut speelde Ibrahim Jorn aan en na een individuele actie ging zijn schot via de lat over. Maar in de 61e minuut was het wel raak voor Jorn nadat door goed druk zetten wederom de bal werd veroverd. Jaron kwam in balbezit, speelde Jorn aan die alleen voor de keeper de 7-2 op het scorebord zette. Over en weer ontstonden nog een paar kansjes waarbij Twenthe na foutief inpassen in de achterhoede alsnog een keer scoorde en de eindstand van 7-3 bepaalde.

Met enorme passie en druk zettend voetbal werd er terecht gewonnen door Hector in deze stadsderby.

The Man of The Match vandaag:        Berthil Schabbink.