Hector JO13-1: Houdini act.

Om mee te blijven spelen voor het kampioenschap moet Hector JO13-1 de laatste 4 wedstrijden van deze competitie winnen. Puntverlies kan direct fataal zijn, want er zijn drie teams met een vrijwel gelijk puntenaantal.
De wedstrijd tegen Markelo JO13-2 was dus wederom een finale. Zeker omdat bij winst ook Markelo nog een kleine kans had op het kampioenschap.
We hebben nog steeds maar 11 jongens van het eigen team, vandaar dat Jeroen en Thijs als wisselspelers aanwezig waren. De vaste opstelling is Coen op goal, Jip rechtsachter, Daan en Tygo in het centrum en Levi linksachter. Het middenveld bestaat uit Sem Minkjan op rechts, Kars als mid mid en Joep op links. Voor zijn het Stef op rechts, Timo in de spits en Luuk op links. Soms gaat Timo in de tweede helft naar de positie van laatste man en schuift Daan op. Jeroen is de vaste inval rechtsbuiten, Thijs speelt op het middenveld.
Hector begon sterk en kreeg al na 10 seconden een uitgelezen mogelijkheid de score te openen. Maar in plaats van een vrijstaande medespeler aan te spelen werd voor eigen succes gekozen. En dat mislukte.
De eerste tien minuten speelde Hector erg sterk. Fraaie combinaties leverden een aantal kansen en kansjes op maar gescoord werd er niet. Daarna werd Markelo sterker en scoorde wel. Met 1-0 werd er gerust.
In de rust werd de jongens duidelijk gemaakt dat ze (zoals vaker het geval is) wat meer van zich moeten afbijten. Duels aangaan en veel inzet tonen. En dat deden de boys dan ook. Hector nam het initiatief weer en kreeg kansen. Uit één daarvan scoorde Jeroen de 1-1. Het was al weer zijn 8e doelpunt voor Hector JO13-1!
De laatste 15 minuten waren erg spannend. Beide teams kregen (soms grote) kansen maar scoorden niet. Toen de scheidsrechter op zijn horloge begon te kijken sloeg de groen witte aanhang de schrik om het hart. Zou het dan toch puntverlies worden? De scheids trok gelukkig wat extra tijd bij en Hector trok nog één keer ten aanval.
De bal werd op Sem gespeeld die in de hoek van de 16 meter stond opgesteld, niet ver van de achterlijn. Sem nam de bal prima aan, kapte zijn tegenstander uit en keek goed of er een vrije teamgenoot was. Dat was Daan, die werd door Sem perfect aangespeeld en schoot de bal in het doel. Het gejuich van de Hector spelers en aanhang moet tot in Goor te horen zijn geweest! Er werd nog afgetrapt, maar ook direct daarna afgefloten. Hoezo op het nippertje???
De drie vurig gewenste punten gingen mee naar Goor. De volgende wedstrijd gaat uit tegen Enter JO13-2. Op papier een wat mindere tegenstander, maar dat zegt niet alles. De mannen van Joost, Lars en Dick zullen er weer met volle overgave tegenaan moeten!