Pupil van de Week Daan Scholten.

Daan Scholten uit Hector JO8-2 had al van een paar teamgenootjes gehoord hoe leuk het is om Pupil van de Week te zijn en eindelijk…eindelijk was hij het ook. En nog wel bij de belangrijke wedstrijd van Hector tegen Markelo. Op een werkelijk stralende dag.
Daan kwam samen met papa, mama, broertje Luuk (ook Hector) en twee oma’s en een opa. En al snel had Daan ontdekt dat er een mooie groen witte bal met handtekeningen aan de tafelvoetbaltafel hing. Die was voor hem!!
Daan speelt in JO8-2 en in dat team zijn veel jongens naast voetbalmaatjes ook vriendjes van elkaar. Ook al zitten ze op verschillende scholen. Een echt team dus. En dat blijkt ook uit hun resultaten. Al heeft natuurlijk ook de trainer/leider daar een belangrijk aandeel in. En die trainer/leider is Peter Scholten. Jawel , de vader van….
Daan speelt in het team zowel in de achterhoede als in de spits. Multifunctioneel dus. Hij heeft inmiddels al 6 doelpunten gemaakt waaronder zelfs een echte hattrick!! En dat zullen er vast en zeker nog wel meer worden, want Daan heeft splinternieuwe voetbalschoenen gekregen. Die hij uiteraard droeg als Pupil van de Week.
Zijn hobby’s zijn voetballen, buiten spelen en bouwen met Knex. Oh ja, en snoepjes eten. Daan’s favoriete voetbalclubs zijn Hector en FC Twente, Messi en Ronaldo zijn favoriete spelers.
Op het veld gekomen ging Daan zoals gebruikelijk bij een Pupil van de Week met heel veel mensen op de foto. Want zeg eerlijk, wie zou nou niet met een Pupil van de Week op de foto willen. Sterker nog, verzorger Robert Nobbe had er zelfs een snoepje voor over om met Daan op de foto te mogen.
Ook de scheidsrechter kwam naar Daan toe. En vroeg hem of hij wist wat de toss was en hoe dat ging met het muntje omhoog gooien. Of Daan dat voor hem zou willen doen??? Uiteraard. Dus mocht Daan van de scheids alvast even oefenen met het omhoog gooien van het muntje!
Daarna mocht Daan nog schieten op het doel van de Hector reservekeeper Bas. Prima schot, Bas kansloos maar…. de bal kwam tegen de paal. Oei, als dat maar geen voorteken was voor het echte werk tegen de keeper van Markelo.
Nadat Daan de scheidsrechter en de spelers de weg had gewezen naar het veld, mocht hij de bal op de middenstip leggen. Dat gebeurde net als bij eerdere Pupillen zeer nauwkeurig. Bij de toss gooide Daan als een volleerd scheidsrechter het muntje omhoog, hij had niet voor niets geoefend!
Handjes geven aan de speler en toen trapte hij af samen met Marinus, die vlak daarvoor al met hem op de foto was gegaan. Daar ging Daan richting keeper van Markelo. Kwam een meter of wat voor hem, schoot….. en geloof het of niet, maar de keeper werd gepasseerd met een heuse panna. Je moet toch het lef maar hebben als Pupil van de Week om zoiets te doen! Knap werk Daan!
Helaas kon Hector dat goede voorbeeld maar één keer volgen. En omdat Markelo twee keer scoorde werd de eindstand 1-2 voor Markelo.