Pupil van de Week Giayro Tieman

Kordaat en blij lachend kwam hij aangestapt, Giayro Tieman uit Hector JO8-2, samen met papa, mama en zus Kiayla. Want hij was Pupil van de Week bij de wedstrijd Hector tegen Rood Zwart. Ook de beide oma’s en opa’s waren present, verder nog Xandra en Andre, Yorik en Kenai. Kortom, een hele fanclub voor Giayro. En dat maakt zo’n middag nog leuker.
Giayro speelt in het team JO8-2, in de Hector volksmond al het toppertjes team genoemd. Hij is in dat team het betrouwbare sluitstuk, oftewel de keeper. De dag ervoor had hij samen met zijn teamgenoten kans gezien tegen een sterkere en oudere tegenstander een fraaie 3-3 uit het vuur te slepen!
Giayro is een druk baasje. Het is dat hij ook nog naar school moet, anders had hij zijn tijd moeiteloos kunnen vullen met voetballen (ook met oma), gamen, skeeleren, met vriendjes spelen en ondeugend zijn.
Begin met hem niet over zijn favoriete voetbalclub, want die heeft hij genoeg. Wat te denken van Barcelona, Bayern München, Schalke’04, FC Twente en Real Madrid? Of favoriete spelers zoals Assaidi, Messi, Ronaldo en (natuurlijk een keeper) Neuer.
En het spreekt voor zich dat Giayro met Daniël, de keeper van Hector op de foto wilde. Collega’s onder elkaar dus. Maar ook met Joost en ploeggenootje Ties.
Na de nodige gezellige praatjes met diverse mensen ging het richting de scheidsrechter. Die vervolgens samen met Giayro en de spelers richting veld kwam wandelen. Op het veld aangekomen mocht Giayro de bal op de middenstip leggen, en dat deed hij met uiterste precisie! Bij de toss mocht hij zeggen welke kant van de munt boven lag en mocht die munt zelfs houden! Ook kreeg hij nog van de bijzonder aardige scheidsrechter een vlaggetje en een sticker.
Maar toen kwam toch het moment waarop Giayro zich al de hele middag (of misschien nog wel langer) had verheugd. De aftrap en dan proberen te scoren tegen de keeper van Rood Zwart. Nou dat lukte met het grootste gemak. Vlak voor de keeper aangekomen vuurde Giayro zo’n pegel af dat de keeper zich nog net kon bukken om de bal niet tegen zijn gezicht aan te krijgen. Waarna het net bijna bol stond van het schot. Een prima doelpunt.
De Hector spelers vonden dat zo’n goed voorbeeld dat ze het zelf maar liefst 4 keer deden. Hector won met 4-1.