Jeroen redt Hector JO13-1!

Met de vaste 11 man die we op dit moment hebben, aangevuld met Jeroen Bronninckreef, vertrok Hector JO13-1 al vroeg naar Daarlerveen. Daar waren we in februari al eens eerder geweest, maar toen bleek het veld door de vorst niet bespeelbaar. Gelukkig was het inmiddels ontdooid en eigenlijk prima te bespelen.
Hector JO13-1 heeft momenteel het minste aantal verliespunten in deze competitie, dus dat betekent iedere wedstrijd proberen dat te behouden. En daarvoor heb je naast goed voetbal ook veel inzet nodig. En juist dat laatste was zeker in de eerste helft niet voldoende aanwezig. Je verovert de bal niet door naast de tegenstander te blijven lopen, je moet ook eens een been uitsteken. En dat hebben nog niet alle jongens voldoende in de gaten.  Maar voetballen kunnen ze wel.
Na wat kansen en kansjes aan beide kanten was het na ongeveer een kwartier spelen Jeroen die de ban brak. Hij was net ingevallen, zette goed door op rechts en scoorde fraai. Helaas konden we maar een paar minuten genieten van die voorsprong, want Daarlerveen maakte al snel de 1-1. Vlak voor rust veroverde Jeroen de bal, passeerde een tegenstander en zette goed voor. De bal kwam bij Timo die niet aarzelde en de bal vlekkeloos inschoot. Met 1-2 kwam ook de rust.
Na een kleine peptalk van Joost en Dick kwamen de spelers weer optimaal gemotiveerd het veld op. Voor at achteraf een knotsgekke tweede helft zou worden.
Al direct werd het 1-3 door Jeroen. De wedstrijd leek beslist. Maar niet heus, want de klad kwam er in bij Hector, de achterhoede was twee keer niet attent genoeg en zo stond het weer gelijk. Maar dat was niet naar de zin van de groen witten, een tandje er bij en weer was het Jeroen die scoorde en de stand op 3-4 bracht! Een heuse hattrick dus. Ook die voorsprong ging verloren, met name door de erg goed spelende rechtsbuiten van Daarlerveen. Een dame met talent!
Toen kwam het kantelpunt in de wedstrijd. De Daarlerveen keeper raakte behoorlijk geblesseerd aan zijn knie en werd vervangen door een veldspeler. En al direct kon hij een schot van Jeroen (die de bal op pure wilskracht veroverde) onvoldoende controleren en werd het 4-5.  Erg sneu voor die keeper, maar fijn voor ons. Met de lange onderbreking vanwege de geblesseerde keeper zouden er nog heel wat minuten extra tijd bijkomen. Hoeveel wist niemand en de gelijkmaker zou zomaar kunnen vallen. Totdat Jeroen met zijn vijfde!! treffer de wedstrijd definitief besliste. Met een zwaar bevochten 4-6 overwinning gingen we weer richting Goor.

En dat de “man of the match” maar één persoon kon zijn, was overduidelijk. Met 5 doelpunten en een assist was dat natuurlijk Jeroen!