Fel strijdend Hector JO17-1 gaat ten onder.

Hector speelde uit tegen de “net koploper af” WVV’34 JO17-1 in Hengevelde. Vorige week had WVV verloren en zodanig de koppositie verloren.
Aan het voetbal was niet te zien dat deze wedstrijd ging tussen de nummer 3 en de nummer 11 (voorlaatste). De eerste kans in de wedstrijd was voor Hector: Dylan Dennenberg speelde Berthil Schabbink in die met een steekpass Jorn Morsink vond. Zijn schot werd gekeerd door de keeper. Hierna was het WVV met een paar aanvallen maar Kayin Geubel was attent of de eindpass was niet goed verzorgd. In de 10e minuut was er weer een steekpass (nu van Jorn) die Joey Winkel een kans bood. Zijn schot ging echter net over. Drie minuten later onderschepte Kayin een aanval van WVV. De lange bal kwam bij Berthil terecht die vervolgens Jorn bereikte. Na een individuele actie schoot hij in het zijnet.
In de 15e minuut was het dan eindelijk wel raak. Dyon Meijer stoomde via de rechterkant op als rechtsback tot diep in de “16” op het juiste moment gaf hij breed op de opkomende Berthil die de 0-1 binnen schoof. In de 18e minuut was het al bijna gelijk maar Pepijn Wending verdedigde prima. De afvallige bal werd een schotje dat door Kayin gemakkelijk werd gepakt. Na 22 minuten kreeg een Hector verdediger de bal per ongelukkig tegen de hand op rand “16” De vrije trap vanaf de rechterkant werd door een linkspoot prima binnengeschoten, 1-1.
Drie minuten later kreeg Hector een goede kans nadat Berthil een doorkopbal bij Jorn wist te krijgen en die vervolgens Jaron Meijer alleen voor de keeper zette. Zijn inzet ging net naast de verkeerde kant van de paal. Door miscommunicatie in de Hector verdediging bood het WVV een kans maar het schot ging over. Na een één-tweetje tussen Berthil en Joey loste Berthil met links een volley die voorlangs het doel van WVV ging. Een grote kans vlak voor rust was er nog voor WVV: na mistasten in de verdediging kon een speler alleen op Kayin af. Zijn inzet belandde op de paal zodat er met 1-1 werd gerust.
Na de rust was het WVV dat gevaarlijk werd uit een cornerbal na een counter van hen. Deze leverde niets op. Zo ook leverde een vrije trap van Joey niets op. De bal in de korte hoek was voor de keeper. De aanval hierop was van WVV. Een goede aanval zette een WVV-speler alleen voor Kayin. Met een prima redding voorkwam hij een tegendoelpunt. Na een cornerbal van WVV werd de afvallige bal hoog over geschoten. Hierna was het Hector weer met een zeer goede mogelijkheid. In de 54e minuut werd een aanval via Berthil en Ibrahim Yalcin bijna afgerond door Jorn maar zijn inzet belandde op de paal. Hierna kreeg Hector een vrije trap die door Berthil over werd geschoten.
In de 66e minuut kreeg WVV weer een cornerbal die nu wel werd ingekopt en de 2-1 betekende. Hierna was het nogmaals WVV dat kort bij een doelpunt was maar een schot werd door Kayin zodanig getoucheerd dat de bal via de lat overging. Uit deze corner werd er niet gescoord. Hector speelde alles of niets op een gegeven moment maar uit twee cornerballen werd er niet gescoord, al was Ibrahim kort bij met een kopbal.
Fel strijdend is Hector vandaag helaas ten onder gegaan met 2-1.

The Man of The Match vandaag:        Koen Peterman.