Pupil van de Week Guus Haverkate.

Op de vraag of hij het spannend vond om Pupil van de Week te zijn bij de wedstrijd Hector tegen Diepenheim, zei Guus Haverkate heel duidelijk: nee. En dat was te zien, want heel ontspannend heeft hij zijn middag beleefd.
Nou wist hij al wel een beetje wat er zou gaan gebeuren, want zus Anouk was een paar maand geleden ook Pupil van de Week. En toen had Guus al goed opgelet.
Vergezeld van een hele schare supporters, kwam Guus naar sportpark het Doesgoor. Papa, mama, zus Anouk (uit Hector JO8-1), twee keer opa en oma en niet te vergeten Tom en Linda.
Guus voetbalt in Hector JO8-2, het grote beloften team. De dag ervoor had zijn team met 3-0 gewonnen, maar een paar dagen daarvoor met maar liefst 15-0! Guus speelt in de achterhoede en doet dat goed, gezien het feit dat al twee wedstrijden achter elkaar de nul is gehouden! Wat ook een belangrijke rol speelt dat Guus onlangs nieuwe voetbalschoenen heeft gekregen. Dan gaat alles natuurlijk nog beter.
Oh ja: zus Anouk had de dag ervoor met haar team JO8-1 met maar liefst 10-0 gewonnen, waarbij Anouk vijf keer had gescoord!!
Guus heeft zoals ieder kind de nodige hobby’s naast het voetbal. Vooral vissen vind hij erg leuk. Maar een spelletje op de tablet of telefoon slaat hij ook niet over.
Zijn favoriete voetbalclub is Feijenoord. Zijn favoriete spelers zijn Lionel Messi en Joost Minkjan. En daarom was Guus natuurlijk extra blij met de bal met handtekeningen die hem door Joost werd gegeven!
Op het veld vond Guus het ook geweldig, ook al door het prachtige weer. Praatje met de trainer en kijken naar het warmlopen van de spelers waarbij Guus een belangrijke taak had: hij haalde de te ver weggeschoten ballen op en schoot ze terug naar de trainer.
Nadat Guus bij de scheidsrechter in de kleedkamer was achtergebleven kwam hij later vergezeld van alle spelers aangelopen richting het veld en liep vervolgens voorop bij de opkomst. Op het veld zorgde Guus ervoor dat de bal precies op de middenstip kwam te liggen. Na de toss en het handjes schudden mocht keeper Daniël Kolbe nog op de foto met Guus.
En toen het grote moment, ook voor Guus. Aftrappen samen met Unal Kel en dan met de bal als aan een touwtje aan de voet richting keeper van Diepenheim. Guus mikte goed in de hoek en liet de keeper als vastgenageld aan de grond staan. Een prima doelpunt Guus.
Dat scoren ging in de wedstrijd niet zo goed voor Hector. Want het enige doelpunt was een eigen doelpunt en zo verloor Hector de wedstrijd met 0-1.
Een wedstrijd waarbij Guus de volle 90 minuten in de dug out heeft gezeten.