JO17-1: eerste drie punten zijn binnen!

Hector JO17-1 moest vandaag naar Delden om tegen de kampioen van de najaarscompetitie, Rood Zwart JO17_2 te spelen. Rood Zwart begon beter aan de wedstrijd. Had meer balbezit maar de eerste mogelijkheden waren er voor Hector. In de 5e minuut werd een aanval opgezet via Koen Peterman, Joey Winkel, Berthil Schabbink die Ibrahim Yalcin vond. Zijn schot werd echter net geblokt. Een minuut Later nam Mitchel Laarhuis een vrije trap. De bal viel plots voor de voeten bij Berthil die net naast schoot. Ibrahim kreeg nog een kop kans maar kopte naast uit een voorzet van Berthil. In de 10e minuut kon een counter van Rood Zwart net worden afgestopt door een corner weg te geven. Deze werd gevaarlijk vanaf rechts met links voor gezet maar er werd hieruit niet gescoord. Twee minuten later wederom een aanval van Rood Zwart welke werd afgesloten met een doelpoging. Deze werd naast geschoten. In de 23e minuut was er een misverstand in de verdediging. Kayin tastte mis en de Rood Zwart spits leek te profiteren maar Jorn Morsink kon tijdig het gevaar keren. De volgende kans was weer voor Rood Zwart. Na een vrije trap nam de linksbuiten de bal op zijn slof maar werd goed gekeerd door Kayin. Enkele gevaarlijke cornerballen volgden voor Rood Zwart maar gescoord werd er niet. In de 32e minuut liet Hector weer van zich horen. Dyon Meijer stoomde via rechts op. Zijn voorzet belande bij Siem Stevens die met links net voorlangs schoot. Rood Zwart werd uit een counter gevaarlijk maar werd goed verdedigd door de Hector verdediging. Een steekpass van Siem op Lars Peezenkamp in de “16” was een prima opening. Het schot van Lars belande in het zijnet. Ook een schot van Rood Zwart hierna belande in het zijnet en een schot van Berthil ging over na een goede aanval maar gescoord werd er niet voor de rust zodat er met een brilstand van 0-0 de kleedkamers werden opgezocht.

Na de rust was het eerste wapenfeit van Hector waarbij Jaron Meijer na een lange rush zijn voorzet niet bij een medespeler kreeg. Rood Zwart werd weer gevaarlijk middels een cornerbal. En wederom werd er niet uit gescoord. In de 50e minuut werd er wel gescoord. Lars veroverde prima de bal, speelde Berthil aan die Siem vond. Na een goede actie schoot Siem vanaf plusminus 23 meter. De keeper beoordeelde dit schot verkeerd en hij viel binnen, 0-1. Vervolgens was Rood Zwart dichtbij een treffer maar de bal werd in het zijnet geschoten. De aanval hierna van Rood Zwart was zeer goed opgezet. Een vlammend schot ging naar de kruising maar Kayin redde fantastisch. Rood Zwart hield de druk erop. Kreeg weer een paar cornerballen en een verdedigingsfout van Koen kon net worden gecorrigeerd door de doortastende Hector verdediging. Na goed doorzetten kon Berthil een schot afvuren maar hij schoot over. In de 55e minuut was Rood Zwart heel dicht bij een doelpunt nadat Kayin een afstandsschot had losgelaten en de bal voor het intikken lag bij een Rood Zwart speler. Hij schoof de bal echter naast het doel. Na 58 minuten spelen werd er een goede steekpass van Berthil op Ibrahim gegeven. De keeper kon ternauwernood redding brengen maar schoot niet goed weg. De bal nam Berthil ineens vanaf 40 meter maar trof helaas geen doel. Een minuut later werd een aanval over rechts opgezet door Dyon. Hij speelde Lars aan, kreeg de bal terug en vond Berthil die de keeper met een goede voetbeweging wou passeren. Een cornerbal was het gevolg. Deze werd door Joey goed voorgezet en Berthil kopte de bal bij de 2e paal binnen, 0-2. In de 61e minuut werd het zelfs 0-3 na een prima aanval van Hector. Siem, Ibrahim, weer Siem die Berthil alleen voor de keeper zette maar goed het overzicht bewaarde en breed gaf op de opkomende Ibrahim die in leeg doel kon binnenwerken. Weer 2 minuten later werd Joey op links weggestuurd. Hij gaf een goede voorzet op Berthil die na een individuele actie werd gevloerd in het strafschopgebied. De toegekende strafschop werd door Koen benut zodat er 0-4 op het scorebord stond. Rood Zwart kreeg nog een paar kleine mogelijkheden maar vond Kayin hier op zijn weg en Koen en Ibrahim kregen nog kleine mogelijkheden voor Hector maar gescoord werd er niet uit. Na een publiekswissel van Lars Peezenkamp maakte Amadou Sy zijn debuut bij Hector en kreeg op een gegeven moment de bal net niet goed mee om in goede scoringspositie te komen. Na de zeperd van vorige week heeft Hector zich uitstekend hersteld en een verdiende, wel geflatteerde, overwinning geboekt. De eerste in de 2e klasse, Een geweldige prestatie die werd beloond met een paar schalen met bittergarnituur.

The Man of The Match vandaag:        Lars Peezenkamp en Berthil Schabbink.