Hector JO17-1 blijft puntloos.

Hector speelde vandaag thuis tegen Enter JO17-1 dat in de najaar competitie nog in de 1e klasse speelde. Enter had net als Hector nog geen wedstrijd gewonnen in de voorjaarscompetitie, maar al wel twee heel goede gelijkspelen behaald. Dat deze teams onderaan staan in deze klasse was te zien qua spelbeeld. De gehele wedstrijd was voetballend gezien niet goed te noemen maar nog erger: in de eerste helft was Hector zeer slap, inspiratieloos en werkte niet als team/eenheid voor een goed resultaat.
Toch was het Hector dat als eerste iets gevaarlijk werd en werd afgestopt door middel van een cornerbal. Deze leverde niets op. Hierna kon de laatste man van Enter twee keer gevaarlijk over de as opkomen maar werd net op tijd verdedigd om echt gevaar te kunnen stichten. Er werd door beide partijen (te) veel de lange bal gehanteerd en dat leidde tot rommelig voetbal. Beide teams kregen enkele cornerballen maar hier werd ook geen voordeel uit gehaald. In de 29e minuut werd de linksbuiten van Enter diep gespeeld. Zijn strakke voorzet werd verkeerd beoordeeld en viel pardoes binnen via Johan van Nieuwenburg, 0-1.
Hector probeerde het met steekpasjes van Joey Winkel en net als een voorzet van Lars Peezenkamp kwamen ze net niet aan. Ook een vrije trap van Ibrahim Yalcin ging over. In de 39e minuut werd er wel gescoord na een cornerbal. De afvallige bal werd niet goed door verdedigd zodat een Enter speler de vrij bal kon binnen schieten en de 0-2 aantekende. In de 40e minuut werd balverlies in de voorste linie van Hector genadeloos afgestraft na een goede counter van Enter zodat er met 0-3 werd gerust.

Na de rust zagen we in ieder geval een getergd spelend Hector. De mouwen werden nu wel opgestroopt alhoewel Enter de eerste kans kreeg maar de bal werd over geschoten. Dyon Meijer zette goed door in de 43e minuut en werd door een corner weg te geven, afgestopt. Ibrahim was hieruit bijna bij een doelpunt. Siem Stevens schoot uit de rebound maar dat was een prooi voor de keeper. Koen Peterman was bijna bij een doelpunt maar zijn inzet werd geblokt.
In de 56e minuut was het dan wel raak voor Hector. Mitchel Laarhuis paste prima op Koen, die vervolgens Berthil Schabbink bereikte. Hij speelde vervolgens Ibrahim in die onreglementair werd vastgehouden. De strafschop werd door Joey feilloos binnen geschoten, 1-3. In de 63e minuut werd het zelfs 2-3 nadat de laatste man werd opgejaagd en terugspeelde op de keeper. Echter hij speelde langs de keeper in eigen goal.
Hierna kreeg Hector nog een kans nadat Johan een goede balverovering had gedaan. Koen werd ingespeeld en de bal uit diens goede voorzet werd door Ibrahim helaas gemist. De aanval erop werd Enter gevaarlijk en net over de middenlijn maakte de laatste man van Hector een overtreding. De bal was blijkbaar nog niet vrijgegeven want de trap van de laatste man in één keer in de goal werd afgekeurd. Enter kreeg nu iets meer ruimte omdat Hector nog meer ging aandringen. Op een gegeven moment was het hutsekluts vlak voor de goal bij Hector maar met hangen en wurgen ging de bal niet in de goal. In de 71e minuut gaf Dyon een prima pass op Ibrahim. Een perfecte bal om met links te nemen maar Ibra besloot met rechts te schieten waarna een slap rolletje door de keeper kon worden opgepakt.
Hierna werd balverlies van Hector bijna afgestraft door Enter in de counter maar het uiteindelijke schot ging naast. Hector ging alles of niets spelen en werd bijna beloond maar de keeper van Enter redde bekwaam op ene inzet van Ibrahim en een schot van Joey zeilde net langs de kruising. Het laatste wapenfeit was van Berthil maar zag zijn volley met links voorlangs gaan, zodat de eindstand 2-3 bleef. Hector verloor deze wedstrijd vooral op basis van de eerste helft.

The Man of The Match vandaag:        Mitchel Laarhuis en Jaron Meijer.