Hector verliest nipt van koploper WVV

Hector speelde op 1e Paasdag een Hofderby uit tegen koploper WVV’34 in Hengevelde. De wedstrijd werd door WVV’34 met rouwbanden gespeeld en voorafgegaan door een minuut stilte vanwege het deze week onverwachts overlijden van een speler van hun derde elftal.

De groen-witten begonnen goed aan de wedstrijd. Al vroeg viel het eerste doelpunt. In de derde minuut scoorde Hector de 0-1 uit een door Joeri Wenderman goed aangesneden vrije trap, welke door Christian Jimenez knap werd ingekopt. In de 27ste minuut was het vervolgens de beurt aan WVV’34. Tom ten Breteler scoorde 1-1 uit een scrimmage voor het doel. Vrijwel direct daarna wist Gijs Pierik vanuit een voorzet en de hand van de Hector goalie de bal in het doel te tikken. Met opnieuw een doelpunt van Tom ten Breteler in de 40ste minuut was de stand 3-1, tevens de ruststand.

Hector schakelde na rust over op een wat aanvallender concept met een doorgeschoven middenvelder. Er voltrok zich een evenwichtig spel met weinig echte kansen voor beide zijden. Hector bleef hard werken in alle linies en drong steeds meer aan, wat in de 79ste minuut tot de aansluitingstreffer leidde. Met een strak afstandsschot schoot Joeri Wenderman de 3-2 binnen. Daardoor kwam de spanning volledig terug in de wedstrijd. WVV’34 wist nu even niet meer of ze de voorsprong moesten gaan consolideren of toch weer proberen uit te bouwen. Dit leverde Hector zelfs de kans op een gelijkspel op. En die kans kwam ook, toen door de uitstekend spelende Unal Kel de vrij voor het doel staande Joeri Wenderman goed bediende in de slotminuut van de officiële speeltijd. Joeri raakte de bal niet zoals hij dat in gedachten had en schoot de bal langs de goal, tot grote opluchting van de koploper en het muisstille publiek. Ver in de blessuretijd was het Hamoudi Jaafil die de 4-2 eindstand op het bord bracht, waarna de goed leidende scheidsrechter de aantrekkelijke Hofderby affloot.

Hector mag met een opgeheven hoofd terugkijken op deze wedstrijd waarin ze veel veerkracht hebben getoond en hebben laten zien dat ze tot de laatste minuut gevaarlijk kunnen zijn. Dit zal trainer Mark Dijkstra zeker meenemen naar de komende wedstrijden. De eerst volgende is ook een Hofderby, zondag aanstaande thuis tegen Bentelo.