Goede wedstrijd van Hector JO13-1

Het was pas de tweede wedstrijd van de voorjaarscompetitie, dus de jongens hadden er zin in. Alleen erg jammer dat Sem Kel voorlopig niet kan voetballen. Sem heeft bij de gymles op school een breukje opgelopen in een elleboog. Moet binnenkort geopereerd worden en is dan voorlopig nog een aantal weken uit de running. In deze wedstrijd tegen Excelsior’31 JO13-5 was Bram zijn goede vervanger.

Het was een redelijk gelijk opgaande wedstrijd waarin Hector zeker in de eerste helft evenwel de betere kansen kreeg. Maar die werden helaas niet benut. Toch kwam Hector op voorsprong. Een hoge bal van Kars ging richting goals en kwam precies onder de lat naar beneden! Misschien een toevalstreffer, maar hij telde wel! Helaas, zo’n 10 minuten later overkwam Excelsior hetzelfde, net zo’n hoge bal vloog over Coen heen de goal in. Met 1-1 brak de rust aan.

Enkele kleine omzettingen waren nodig in de rust om het 4-4-2 van de tegenstander beter te kunnen weerstaan. Maar voordat het in praktijk kon worden gebracht, was het al 1-2, want al in de eerste minuut na rut schoot Excelsior op fraaie wijze de 1-2 in het groen witte doel. Hector was wat minder nadrukkelijk aanwezig in de tweede helft, kreeg ook wat minder kansen. Achter stond het goed, en wat er doorkwam werd door Coen vakkundig gepareerd.
Na goed doorzetten van Bram op de rechtervleugel kwam hij tot een vlammend schot en de bal verdween fraai in de rechterbenedenhoek. Het stond weer gelijk! De laatste tien minuten gooide Hector alles op de aanval. Kars werd naar voren gedirigeerd en Hector kreeg wat meer overwicht. Zo’n 8 minuten voor tijd raakte een Excelsior speler bij het uitverdedigen de bal volledig verkeerd. In plaats van naar voren ging de bal richting penaltystip. En daar stond gelegenheidsspits Kars die de bal keurig aannam en de keeper met een lobje verschalkte.
Die 3-2 voorsprong gaf Hector natuurlijk niet meer weg, al was er nog een dubieuze buitenspelsituatie van een Excelsior speler waarbij niet iedereen het eens was met de grensrechter. De scheidsrechter echter wel.

Deze overwinning is een goede opsteker voor de Hector JO13-1 boys voor de volgende wedstrijd. Zaterdag 7 april thuis tegen ON JO13-3 om 11.30 uur.