Pupil van de Week Anouk Haverkate

Je zult het maar zijn: Pupil van de Week bij de wedstrijd Hector tegen GFC. Anouk Haverkate vond dat wel spannend, zei ze vooraf. Maar gelukkig werd ze ondersteund door een hele horde eigen supporters! Mama, papa, broer Guus (binnenkort ook Pupil van de Week), 2 opa’s en één oma (de andere oma was jammer genoeg ziek) en tante Linda en oom Tom.

Anouk speelt in Hector JO8-1 en dat vindt ze erg leuk. Het is ook een fijn team en het laat prima voetbal zien. De dag ervoor hadden ze weliswaar verloren, maar als het 9-7 is, had het ook andersom kunnen zijn. En… Anouk had ook gescoord. Zowel in de wedstrijd als bij de penalty’s daarna. Dat was dus een goede opsteker voor haar. Want op deze mooie zondagmiddag wilde ze natuurlijk ook scoren tegen de keeper van GFC!

Hobby’s heeft Anouk naast het voetbal natuurlijk ook. Tekenen, TV kijken, buiten spelen, lezen en natuurlijk spelletjes spelen op de telefoon. Haar favoriete club is FC Twente en favoriete spelers zijn al haar teamgenoten!

Op het veld aangekomen ging Anouk natuurlijk op de foto met allerlei Hector “bobo’s”. Keeper Daniël Kolbe was van de spelers de gelukkige die met haar op de foto mocht. En dat wilde hij maar wat graag.
Uiteraard ging Anouk naar de scheidsrechter en de grensrechters vlak voor de wedstrijd. Om vervolgens samen met alle spelers richting het veld te lopen. Bij de opkomst op het veld liep Anouk natuurlijk voorop en deed vervolgens volop mee in het onderling handjes geven van de spelers.

En toen het grote moment: aftrappen samen met Marinus Wolters en daar ging Anouk richting keeper van GFC. Hier en daar nog even een GFC speler omspelen en toen stond ze oog in oog met de keeper…. Anouk kende evenwel geen moment van twijfel en gaf die keeper met een bekeken schot geen enkele kans! GOAL!! Zelden zal een JO8 speler voor zoveel publiek hebben gescoord.

En toen na afloop aan Anouk werd gevaagd of ze nou gezien had hoeveel toeschouwers er waren, zei ze: nou nee! Zo geconcentreerd was ze bezig met haar activiteiten op het veld!

Helaas zag Hector geen kans om te winnen, het werd 1-2 voor GFC.